فروش xrf دستي فروش xrf دستي .

فروش xrf دستي

خواص پماد كالاندولا براي پوست صورت

 

پماد كالاندولا بهترين انتخاب براي محافظت از پوست صورت شما خانم هاي عزيز است. پماد كالاندولا براي چيست؟ خواص پماد كالاندولا براي پوست صورت زنان و مردان در ادامه بيان مي شود.
پماد كالاندولا براي چيست
پماد كالاندولا از داروهاي ضد التهاب است كه اثر مناسبي بر روي پوست دارد. با مصرف اين پماد، التهاب و درد كاهش يافته و آسيب‌هاي پوستي مثل آفتاب سوختگي يا زخم به مرور بهبود پيدا مي‌كند. مصرف پماد كالاندولا باعث بهبود خشكي و ترك‌هاي پوست شده و آسيب‌هاي ناشي از گزيدگي حشرات را برطرف مي‌كند. پماد كالاندولا از عصاره گل كالاندولا (گل هميشه بهار) تهيه شده و حاوي كاروتنوئيدها، فلاونوييدها، ساپونوزيدها، كالندين، تانن، موسيلاژ و اسانس، موم طبيعي زنبور عسل و روغن گياهي است.
پماد كالاندولا (Calendula) از داروهاي ضد التهاب است كه براي درمان آفتاب سوختگي يا زخم، جاي نيش حشرات و سوختگي پاي نوزادان استفاده مي‌شود. اين دارو در صورت مصرف صحيح و به اندازه، عوارض خاصي ندارد. پوست از حساس‌ترين بخش‌هاي بدن است كه در مواجه شدن با سوختگي، اولين عضوي است كه دچار زخم مي‌شود. به هنگام مواجه شدن با مشكلات و آسيب‌هاي پوستي بهتر است از عنصر روي كه مسئول ترميم و بازسازي پوست است، كمك بگيريم. روي در خوراكي‌هايي مثل ميگو و ماهي و صدف، گوشت مثل انواع گوشت قرمز يا جگر، كنجد، تخمه كدو يا آفتاب‌گردان، محصولات لبني، تخم‌مرغ، انواع آجيل و خشكبار، شكلات تلخ و قارچ يافت مي‌شود. علاوه بر اين، برخي از گياهان موجود در طبيعت مي‌توانند به بهبود آسيب‌ها و ناملايمات پوستي، كمك كنند. گل هميشه بهار يكي از اين گياهان است كه در صنعت داروسازي از آن استفاده مي‌شود. در ادامه با يكي از فرآورده‌هاي اين گياه تحت عنوان پماد كالاندولا، آشنا مي‌شويم.
فهرست زير موارد مصرف اين دارو را به صورت موردي ذكر مي‌كند:
درماتيت آلرژيك
درماتيت ناشي از پرتودرماني
سوختگي پاي نوزاد
گزيدگي حشرات
خشكي پوست
پيشگيري و درمان آفتاب سوختگي
پماد كالاندولا اثر تسكين‌دهندگي و ضد خارش و ضد درد براي بافت‌هاي اطراف پوست را نيز داراست.
پماد كالاندولا براي پوست صورت از خواص و فوايد زيادي برخوردار است. پماد كالاندولا در درجه اول براي درمان ناراحتي هاي پوست، كبودي، سوختگي و زخم هاي باز استفاده مي شود. از جمله پماد كالاندولا براي پوست صورت، خاصيت ضد التهابي آن براي تسكين درد عضلات، گرفتگي عضلات و رگ به رگ شدن، استفاده مي شود. مطالعات فراواني در اين خصوص صورت گرفته است كه در صورت بروز اين مشكلات براي پوست و بدن، از اين پماد معجزه گر استفاده شود. خواص پماد كالاندولا براي پوست صورت، به رشد مويرگ كوچك جديد، كه باعث بهبود گردش خون مي شود، كمك فراواني مي كند و زخم هاي پوستي را التيام مي بخشد. همچنين كالاندولا به ترميم بافت پوست صورت و بدن، براي زخم هاي باز و همچنين براي آسيب هاي بافت پوست، مانند آفتاب سوختگي، سرعت فراواني براي بهبود اين زخم ها و آسيب ها مي بخشد. خواص درماني اين پماد به بهبود اگزما، درماتيت اطراف دهان و ديگر حساسيت هاي پوست، كمك فراواني مي كند. اين پماد پر از فايده داراي اثر تسگين دهندگي و ضد خارش و ضد درد براي بافت هاي اطراف پوست را نيز دارد. اين پماد براي درمان سرما زدگي جزئي نيز توصيه شده است.
پماد كالاندولا (بهار) از گلبرگ گل هميشه بهار توليد شده است. از اين گل به صورت خشك و يا پودر نيز استفاده مي شود. پماد كالاندولا حاوي 2 تا 5 درصد گل هميشه بهار است. عصاره گياهان دارويي، به صورت موضعي استفاده مي شود، مانند چاي كه در كمپرس استفاده مي شود، اما اين پماد عمر طولاني تر و مفيد تري، براي استفاده ما دارد.طبيعت اطراف ما پر از گياهان مفيد و داراي خواص معجزه انگيز وجود دارد كه يكي از گياهان پر از فايده، گل هميشه بهار يا كالاندولا است. به دليل خواص زياد و معجزه آور اين گل براي پوست، محققان آن را به صورت پماد در آورده اند تا استفاده از اين گل پر از فايده آسان تر باشد. از پماد كالاندولا، به صورت يك لوسيون و يا مانند يك مرهم شفا استفاده مي شود. اين پماد بيشتر براي پوست هاي خشك مورد استفاده قرار مي گيرد.
كالاندولا، پمادي پركاربرد و مفيد براي پوست همه افراد است. اين پماد پر از خواص، علاوه بر زيبايي به تسكين و آرام بخشيدن پوست و دردهاي عضلاني نيز كمك فراواني مي كند.
اثرات درماني پماد كالاندولا براي پوست
فلاونوييدهاي موجود در عصاره گياه كالاندولا مانند آپي ژنين با بلوكه كردن مسير آراشيدونيك اسيد باعث مهار فسفوليپاز A و مهار مسيرهاي سيكلواكسيژناز و ليپواكسيژناز شده و به اين ترتيب اثر ضد التهابي خود را اعمال مي كند .
تري ترپنوييدهاي موجود در اين گياه مانند فاراديول -۳ ميريستيك اسيد استر و فاراديول ۳-پالمتيك اسيد استر و تاراگزاسترول داراي اثرات ضد التهاب و ادم موضعي بوده و اين اثر قابل مقايسه با ايندومتاسين مي باشد .
كاروتنوييدهاي كالاندولا مانند فلاوگزانتين و لوتئوگزانتين و ليكوپن با اثر آنتي اكسيدان خود باعث از بين بردن راديكالهاي آزاد شده و كمك به بهبود زخمها مي كنند . همچنين اين تركيبات همراه با تانن موجود در گياه در پيشگيري و بهبود حالت سرخي ، ورم و دردناشي از آفتاب سوختگي كه در اثر اشعه ماورا بنفش ايجاد مي شود ، موثر گزارش شده است .
عصاره كالاندولا از طريق تنظيم فعاليت پيش التهابي سيتوكين ها و مهار آنزيم سيكلواكسيژناز به صورت موضعي پاسخ التهابي بعد از تروما را كاهش داده و از طرفي با افزايش كلاژن هيدروكسي پرولين و هگزوزامين موجب بهبود گرانولاسيون و بازسازي بافت آسيب ديده و بهبود زخم ها مي شود .
مقدار و نحوه مصرف پماد كالاندولا
مقدار و نحوه مصرف پماد كالاندولا بر حسب نوع التهاب و ناراحتي پوستي در افراد مختلف، متفاوت است. به طور معمول پس از تميز كردن پوست مقدار كافي از پماد روزي چند بار بر روي پوست، ماليده مي‌شود.
پماد كالاندولا از نظر كاهش شدت درماتيت ناشي از پرتودرماني داراي اثر معادل كورتيكواستروييدها بوده و در عين حال فاقد عوارض جانبي دراز مدت آنها مي باشد و مي توان از كالاندولا جهت پيشگيري از درماتيت حاد ناشي از اشعه درماني استفاده كرد .
پس از تميز كردن پوست، مقدار كافي از پماد كالاندولا، روزي چند بار بر روي پوست ماليده شود.
پماد كالاندولا ، پمادي اختصاصا گياهي با پايه اي از موم طبيعي زنبور عسل است كه براي استفاده از آن موارد منع مصرف ، احتياط و هشدار خاصي تا كنون ذكر نشده است.
توصيه هاي مصرف پماد كالاندولا براي پوست صورت
پماد كالاندولا براي رفع عفونت‌هاي پوستي مناسب نيست؛ در اين مورد بايد به پزشك رجوع كنيد.
مصرف اين پماد در دوران بارداري وشيردهي، بلامانع است.
اگر سوختگي عميق يا زياد است، بدون مشورت با پزشك اصلا از اين پماد استفاده نكنيد.
دارو را دقيقا طبق دستورالعملي كه پزشك داده است، استفاده كنيد.
پماد كالاندولا تنها بايد بر روي پوست استفاده شود. از استعمال آن اطراف دهان، چشم يا بيني، پرهيز كنيد.
اگر علائم شما پس از هفت روز درمان بهبود نيافت، با پزشك خود تماس بگيريد.
قبل از مصرف دارو و بعد از آن، دست‌هاي خود را با آب و صابون به خوبي شستشو دهيد.
در صورتي كه حين استفاده از پماد كالاندولا براي پوست صورت و بدن مقداري از آن وارد چشم شد، چشم را با آب ولرم و خيلي آرام بشوييد.
دارو را بيشتر از مقدار مورد نياز، استعمال نكنيد.
فهرست تمامي داروهايي را كه در حال استفاده از آن هستيد (چه گياهي و چه پزشكي) در اختيار پزشك قرار دهيد. ممكن است برخي از داروها ميزان اثربخشي داروهاي ديگر را تحت تاثير قرار دهند.
برخي افراد ممكن است به اين پماد، حساسيت نشان دهند. در صورت بروز سوزش يا خارش، مصرف آن را ادامه ندهيد.
اگر از پماد كالاندولا استفاده كرده‌ايد، ديگر داروهاي سوختگي را همزمان با آن استفاده نكنيد.
در صورت استفاده از اين پماد براي رفع سوختگي پاي نوزادان ناشي از ادرار، اگر بعد از ۴۸ ساعت هيچ علائمي از بهبودي حاصل نشد، بايد با پزشك مشورت كنيد.
پماد كالاندولا بيشتر براي پوست خشك مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۹:۰۴ توسط:اينفورتكس موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :