فروش xrf دستي فروش xrf دستي .

فروش xrf دستي

آشنايي با سرويس كردن كولر

با شروع فصل گرما بايد ابتدا كولر ها را سرويس كرده و چنانچه نيازي به تعمير داشته باشد آن را مرمت نمود. هر چند خوب است سرويس كولر را به دست سرويس كار مجاز بسپاريد تا از بروز صدمات احتمالي به خود و وسايل برقي جلوگيري شود؛ اما ممكن است گاهي اوقات هم مجبور شويد خودتان اين كار را انجام دهيد. پس بد نيست با خواندن اين چگونه بدانيد و چه كار بايد بكنيد.

يك كولر سرويس نشده، تمام تلاش‌ها براي صرفه‌جويي در مصرف برق و آب را به باد مي‌دهد، پس بهتر است خاموش باشد،‌ اما بعضي از ما چنان به خنكاي كولر عادت كرده‌ايم كه در خانه‌اي با كولر خاموش، دچار تنگي نفس مي‌شويم و كولر را يك نفس به كار مي‌گيريم، تا زماني‌كه قبض‌هاي رعب آور از راه برسد و شيريني خنكاي دلپذير را به كاممان تلخ كند.

كولرهاي آبي، امكان انتخاب و تنظيم درجه سرما را ندارند و نهايتا دور تند و كند را مي‌توان از آنها انتظار داشت. پس بهتر است در بسياري از ساعت‌ها خاموش باشند. اما گرماي تب‌دار بعضي از روزهاي فصل گرم سال، كاسه‌هاي صبر را لبريز و طاقت‌ها را طاق مي‌كند، پس كولر‌ها را سرويس كنيم تا لااقل انرژي كمتري را هدر بدهند. بعضي از قطعات كولر بايد همزمان با آغاز فصل گرما، معاينه دقيق شوند. ضريب فرسايش بعضي از اين قطعات بالاست و ممكن است بر اثر فرسوده شدن، مصرف كولر را بالا ببرند. پس سرويس كولر، پيش از فصل گرما، كاملا ضروري است. در اين مطلب كه با استفاده از دانش يكي از متخصصان تأسيسات و سرويس كولر نوشته شده، راه و رسم افزودن بازدهي كولر را مرور مي‌كنيم.
فرآيندها و تجهيزات
كولر آبي از دو بخش گردش آب و گردش هوا تشكيل يافته است كه اين دو گردش توسط دو موتور جداگانه انجام مي‌شود. سيستم گردش آب كولر توسط پمپ آب و سيستم گردش هوا به وسيله‌ي موتور اصلي كولر صورت مي‌پذيرد.
قطعات و تجهيزات كولر آبي به سه دسته تقسيم‌بندي مي‌شوند:
– الكتريكي: شامل كليد سه دكمه‌اي قطع و وصل، پمپ آب و موتور كولر
– مكانيكي: شامل توربين هوا، تسمه و شناور
– ثابت: دريچه‌ها، بدنه، اتصالات شبكه‌ي آبرساني و شير تخليه

Image result for ‫قیمت انواع کولر ابی‬‎

قبل از هر چيز لازم است از خاموش بودن كولر و عدم اتصال جريان برق اصلي (فاز) به كولر مطمئن شويد. اگر كولر داراي فيوز جداگانه است آن را قطع كنيد در غير اين صورت با پشت دست به بدنه كولر بزنيد تا از برق نداشتن آن مطمئن شويد.

از كسي كه داخل منزل و پاي كليد قطع و وصل ايستاده است ابتدا بخواهيد كولر را يك بار قطع و وصل كند تا مطمئن شويد در حال سرويس كولر خودتان هستيد نه كولر همسايه!
ابتدا مي‌بايست دريچه‌هاي خروجي باد كولر را در اتاق‌ها و سالن‌هاي منزل باز كنيد تا در صورت شروع به كار كولر به موتور آن فشار وارد نشود.

پوشال‌ها را عوض كنيد
براي تهيه پوشال جديد حتماً پوشال هم‌سايز با ظرفيت كولر بگيريد. مثلاً اگر براي تعويض پوشال كولر4500 را بر روي كولر 3500 ببنديد، تراكم بالاي پوشال‌هاي بزرگتر از سايز، موجب اختلال در سيستم گردش هواي كولر مي‌شود و هوا به درستي به كولر نمي‌رسد.
در موقع تعويض پوشال بايد ابتدا آن را خيس كرده و در محل مخصوص خود گذاشته و سپس شبكه سيمي مخصوص را روي آن قرار دهيد.

 موتور‌‌، قلب‌تپنده كولر

كولر يك پمپ آب و يك دينام دارد كه اولي، فرايند گردش آب و دومي عمل گردش هوا را به انجام مي‌رساند. اين موتور‌ها هرقدر سالم‌تر باشند، كولر عملكرد بهينه‌تري خواهد داشت و انرژي كمتري را هم مصرف خواهد كرد. در زمان بازديد از اين ۲ موتور، ابتدا بايد گرد و غبارشان را گرفت و بعد آنها را روغن‌كاري كرد. موتور كولر، ۲ قطعه ياتاقان دارد كه بايد حتماً روغن‌كاري شوند. پيش از روشن‌كردن كولر نيز بايد ابتدا پروانه را با دست چند دور بچرخانيد تا روان شود. توصيه شده كه يك دينام نبايد بيشتر از ۷ ساعت بي‌وقفه كار كند. اين موتور به همراه پمپ آب، در خطر سوختن بر اثر كاركرد زياد قرار دارند. پس به موتورهايي كه دارند بي‌توقف مي‌چرخند هم فكر كنيد.

 Image result for ‫سایبان کولر‬‎

سايبان هاي شيك براي كولر  

شست‌وشوي كولر فراموش نشود

پيش از روشن كردن كولر، بد نيست از محكم بودن پيچ و مهره‌هايي كه به چشم مي‌آيند، مطمئن شويد. بعد از آچاركشي، به سراغ كف كولر برويد و حتماً آن را بشوييد. شست‌وشوي كف كولر بايد با فرچه پلاستيكي انجام شود تا به رنگ آن آسيبي نرسد. اگر قسمتي از رنگ كف كولر از بين رفته بود، بي‌ترديد به‌زودي زنگ مي‌زند و ممكن است تا يك سال بعد بپوسد. در اين مواقع، يك ظرف قير ايزوله كه يك نوع قير آماده و سرد است، از رنگ فروشي تهيه كنيد و آن را با قلمو بر كف كولر پخش كنيد. نگذاريد نقطه‌اي از چشمتان دور بماند، هرجا خاك نشسته، بشوييد. چون اين خاك‌ها يا گل مي‌شود و توي كولر مي‌ماند و يا همراه با باد خنك، وارد ريه‌هاي خودتان مي‌شود.
پس از آبگيري كولر پمپ آب را روشن كنيد تا از صحت سيستم گردش آب كولر اطمينان حاصل كنيد. توري دور پمپ را لازم است قبل از روشن كردن تميز كرده باشيد و كف پمپ آب با كف كولر حداقل يك سانتي‌متر فاصله داشته باشد. پس از روشن شدن پمپ آب اتصالات را به دقت كنترل كنيد كه از جايي چكه نداشته باشد، زيرا يكي از مهم‌ترين دلايل سوختن موتور كولر و پمپ آب، چكيدن آب بر روي بدنه‌ي موتورهاي الكتريكي است.

 ياتاقان كولر

براي تعويض ياتاقان كولر ميتوانيد با ما تماس بگيريد اقا سجاد مثل پلنگ وايساده و مياد ياتاقان شما رو سرويس ميكنه. 

Image result for ‫کولر‬‎


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۳۷:۳۹ توسط:اينفورتكس موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :