فروش xrf دستي فروش xrf دستي .

فروش xrf دستي

رژيم دفع بلغم از بدن

همان طور كه ميدانيد در بدن همگي ما ۴ خلط( دم، صفرا، بلغم و سودا) موجود است .قرص بلغم هر يك از اين اخلاط كه ميزان شان از حد طبيعي بيش تر شود مي گوييم آن خلط غلبه نموده است . غلبه اخلاط مشكلات بسياري براي بدن ايجاد ميكند كه اين مشكلات مي توانند خودشان را در اندام هاي مختلف به طرق گوناگون نشان دهند. حال مي خواهيم بدانيم غلبه بلغم چيست و در هر يك از اندام ما چه مشكلاتي ايجاد مي كند؟

بلغم يكي از خلط هاي چهارگانه( اخلاط اربعه) در طب اخلاطي است. به نظر پزشكان سنتي اين خلط طبعي سرد و مرطوب دارد و استفاده زياد خوراكي هاي سردي بخش سبب ازدياد اين خلط در بدن ميشود .

مي دانيد غلبه بلغم چيست كه تمامي پزشكان طب سنتي از آن حرف ميزنند و منعش مي كنند؟ غلبه بلغم مشكلي مزاجي است كه متأسفانه در بيش تر اشخاص جامعه موجود است . درصورتي كه شما هم با وجود اندامي لاغر، شكم بزرگي داريد بدانيد كه اين شكم ناشي از غلبه بلغم است.

بلغم چيست و مشخصات بلغمي ها چيست؟

ميزان بلغم در انسان سالم يك درصد است و چون سبك تر از سودا و دم است معمولاً حجام در نخستين خونگيري فرد بلغمي شاهد خون شفاف و كم مايه اي است، بلغم مانند كشك يا سفيده تخم مرغ بوده و مربوط به سيستم لنفاوي يا سيستم ايمني است و از جنس آب و سرد و تر است، اشخاص بلغمي به دليل سردي اين مزاج داراي رنگ پوستي روشن، بور و يا چه بسا پوست سفيد و موهاي بور يا سفيد ميباشند.

به طور كلي پوست و مو بهترين و راحت ترين راه براي شناخت مزاج اشخاص است و موي تيره و خشن علامت شخصي با مزاج گرم و موي روشن و نازك( لَخت) علامت شخصي با مزاج سرد است. دم و صفرا گرم هستند، سودا و بلغم سرد هستند. اشخاص بلغمي علاوه بر پوست و موي روشن و شفاف دچار چاقي شكمي و قدري هم چاقي از ناحيه پهلو مي باشند كه البته با تعديل بلغم خود و روي آوردن به استفاده موادي كه گرم و خشك هستند مانند خرما و زيره و اسپند و… مي توانند از چاق شدن مفرط جلوگيري به عمل آورند و با استفاده ماده هاي مسهل و تخليه روده و معده از چاقي خود بكاهند.

قرص بلغم نياك به دليل دارا بودن تركيباتي كه از رفلاكس معده جلوگيري مي كنند، سبب كاهش سرفه ناشي از اسيد معده مي گردد. همچنين به دليل وجود تركيباتي از جمله آويشن شيرازي و زنيان (به دليل وجود تيمول)، اين فرآورده تا حد زيادي خاصيت ضد سرفه دارد و به خوبي سرفه هاي خشك و حساسيتي و سرفه با منشا نامشخص را كاهش مي دهد. در كتب طب سنتي اين فرآورده جهت درمان سستي و ورم معده و سردي مزاج و ضد استرخا و جهت دفع بلغم استفاده مي شود.

قرص دواي بلغم نياك از آويشن شيرازي، زنيان، سياه دانه، مصطكي و عسل تشكيل شده است كه در ادامه به بررسي برخي از خواص درماني آن ها خواهيم پرداخت:

✅ آويشن (Zataria multiflora): يكي از گياهان دارويي معروف و خوشبو كه به عنوان ادويه نيز مورد استفاده قرار مي گيرد آويشن مي باشد. اين گياه كه حاوي ويتامين هاي A،B و E مي باشد، معده را تقويت كرده و بلغم را برطرف مي كند. آويشن همچنين موجب بهبود سرفه مي گردد.

✅ زنيان (Trachyspermum): اين گياه دارويي معطر، ضد اسپاسم و بادشكن بوده و به درمان بيماري هاي معده كمك مي كند. زنيان در درمان سرفه نيز موثر مي باشد.

✅ مصطكي (Mastic Tree): طب سنتي اسلام و ايران گياه مصطكي را مقوي و پاك كننده معده دانسته و از آن براي درمان سرفه نيز استفاده مي كند.

✅ سياه دانه (Nigella sativa): اين گياه عطري كه پيامبر اكرم (ص) آن را دواي هر دردي جز مرگ دانسته اند، براي سرفه و برونشيت بسيار مفيد بوده و ضد نفخ مي باشد.

روش مصرف قرص بلغم

نحوه استفاده از قرص دواي بلغم نياك با توجه به نوع بيماري متفاوت مي باشد.

✅ به منظور درمان مشكلات گوارشي مي بايست ۱ تا ۲ عدد قرص را پس از هر وعده غذايي ميل نماييد.

✅ مصرف ۲ الي ۳ قرص در صبح ناشتا و و ۲ الي ۳ قرص شب پيش از خواب، دستور استفاده توصيه شده جهت دفع بلغم مي باشد.

✅ براي رفع سرفه نيز ۳ تا ۴ مرتبه در روز، ۱ تا ۲ عدد قرص دواي بلغم را ميل نماييد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۴:۱۹ توسط:اينفورتكس موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :