فروش xrf دستي فروش xrf دستي .

فروش xrf دستي

سبوس جو دو سر چه عوارضي دارد؟

كپسول گياهي نيچرفيت يكي از فرآورده هاي طبيعي و سالم جهت كمك به كاهش اشتها و تامين فيبر براي سلامت روده ها است كه به سفارش شركت داروسازي ديموند در شركت كيهان دارو به توليد رسيده است. سبوس جو دو سر بكار رفته در توليد كپسول نيچرفيت سرشار از فيبرهاي رژيمي محلول است. طبق تحقيقات، سبوس جو دوسر به دليل وجود مقادير بالاي بتا- گلوكان در كند نمودن پاسخ هاي گلايسميك و همچنين كاهش كلسترول بسيار موثر است.

آشنايي با خواص سبوس جو دوسر

سبوس جو دوسر خواص زيادي دارد كه باورتان نمي‌شود. اين ماده‌ي غذايي به لاغري كمك مي‌كند، ضد ديابت است، كلسترول را پايين مي‌آورد و غيره.

در اين مطلب شما را با گلچيني از خواص اين ماده‌ي غذايي مفيد آشنا مي‌كنيم. با ما همراه باشيد.

سبوس جو دوسر هميار لاغري

به عقيده‌ي متخصصان تغذيه مصرف منظم سبوس جو دوسر به لاغري كمك مي‌كند. اگر مي‌پرسيد چرا بايد بگوييم كه اين ماده‌ي غذايي جلوي اشتها را مي‌گيرد و باعث سيري طولاني مدتي مي‌شود. سبوس جو دوسر سرشار از فيبرهاي محلول در آب و فيبر پكتين است و مي‌دانيد كه فيبرها به لاغري كمك زيادي مي‌كنند. اگر در طول صرف غذا از اين ماده‌ي غذايي ميل كنيد و آب كافي بنوشيد فيبرهاي موجود در آن داخل معده حجيم شده و به سرعت احساس سيري ايجاد مي‌كنند.

از اين‌ها گذشته سبوس جو دوسر اجازه‌ي انباشته شدن كالري‌ها در روده را نمي‌دهد. سبوس خاصيت چسبندگي بالايي دارد و براي همين به مواد مغذي و كالري‌هاي اطراف خود مي‌چسبد. در نتيجه اجازه نمي‌دهد كه كالري‌ها وارد خون بشوند و آن‌ها را از طريق مدفوع از بدن خارج مي‌كند.

سبوس جو دوسر ميزان كلسترول خون را پايين مي‌آورد

اگر به طور مرتب و كافي از فيبرهاي موجود در سبوس جو دوسر بهره‌مند شويد ميزان كلسترول خونتان به ميزان 15 درصد كاهش مي‌يابد. نتايج پژوهشي كه در سال 2002 در استراليا انجام شد نشان مي‌دهد كه ميزان بالاي فيبرهاي محلول در آب باعث دفع كلسترول از طريق مدفوع شده و ميزان توليد آن از طريق كبد را كاهش مي‌دهد.

متخصصان توصيه مي‌كنند اين افراد هر روز قبل از هر وعده‌ي غذايي 3 قاشق غذاخوري سبوس جو دوسر را در يك ليوان آب ريخته و ميل كنند. بايد توجه داشته باشيد كه سبوس جو دوسر نمي‌تواند جايگزيني براي دارو باشد اما از افزايش كلسترول جلوگيري كرده و به درمان آن كمك مي‌كند.

سبوس جو دوسر از ابتلا به سرطان كلون پيشگيري مي‌كند

همه ساله 36000 مورد جديد ابتلا به سرطان كلون شناسايي مي‌شود. اگر سبوس جو دوسر به طور مرتب مصرف شود نقش مهمي در جهت پيشگيري از اين بيماري ايفا مي‌كند. افراد حساس فيبرهاي موجود در اين ماده غذايي راحت‌تر از فيبرهاي موجود در سبوس گندم تحمل مي‌كنند.

براي توضيح مكانيسم پيشگيرانه‌ي اين ماده‌ي غذايي بايد بگوييم زماني كه فيبرهاي سبوس جو دوسر پُر از آب مي‌شود يك لايه‌ي محافظتي بين ضايعات و توكسين هاي سرطان‌زاي حاصل از مواد غذايي صنعتي (فلزات سنگين، آفت كش‌ها، رنگ‌هاي خوراكي، افزودني‌ها، چربي‌هاي مضر) و جداره‌ي كلون تشكيل مي‌دهد. در نتيجه از رشد سلول‌هاي سرطان‌زا جلوگيري مي‌كند.

توصيه مي‌كنيم هر روز عصر 3 تا 4 قاشق غذا خوري سبوس جو دوسر را با يك ليوان آب ميل كنيد.

سبوس جو دوسر، يبوست را از بين مي‌برد

از هر سه زن يك زن از يبوست رنج مي‌برد و نصف اين افراد دچار يبوست مزمن هستند. سبوس جو دوسر يك روش ساده براي مقابله با اين مشكل محسوب مي‌شود. اگر دنبال دليلش مي‌گرديد بايد بگوييم كه اين ماده‌ي غذايي مي‌تواند تا 30 برابر حجم خود، آب جذب كند و باعث حجيم شدن مدفوع در روده ها شود. به همين دليل روده ها مدفوع را راحت‌تر دفع مي‌كنند.

توصيه مي‌كنيم روزانه و قبل از غذا 3 قاشق غذاخوري سبوس جو دوسر را با يك ليوان آب ميل كنيد. اگر چه ممكن است مشكل به سرعت رفع نشود اما مصرف منظم آن به مرور يبوست را از بين مي‌برد.

سبوس جو دوسر باعث شفافيت پوست مي‌شود

سبوس جو دوسر منبع فوق‌العاده‌ي املاح معدني و ويتامين‌هايي مانند ويتامين B، E، زينك (روي)، منگنز و غيره است كه محافظ خاصيت ارتجاعي پوست مي‌باشند. اين ماده‌ي غذايي به ويژه بهترين منبع ويتامين B2 محسوب مي‌شود كه تأثير زيادي روي محافظت از پوست، مو و ناخن‌ها دارد. توصيه مي‌كنيم براي داشتن پوستي شفاف و زيبا هر روز صبح‌ها و براي صبحانه 2 قاشق غذاخوري سبوس جو دو سر را يك ليوان مايعات ميل كنيد.

سبوس جو دوسر از ابتلا به ديابت پيشگيري مي‌كند

با وجود اين كه براي پيشگيري از ديابت هيچ چيز مانند كاهش مصرف قند و ورزش موثر نيست اما با اين حال سبوس جو دو سر سرعت جذب قندها را كاهش مي‌دهد. نتايج يك پژوهش كانادايي كه در سال 2002 انجام شد نشان مي‌دهد بتاگلوكان كه يك فيبر محلول در آب است و به ميزان زيادي در اين ماده‌ي غذايي وجود دارد سرعت جذب قندها را كاهش مي‌دهد و قند خون و نياز به انسولين را پايين مي‌آورد. افرادي كه مستعد ابتلا به ديابت هستند مي‌توانند روزانه قبل از دو وعده‌ي اصلي 2 قاشق غذاخوري سبوس جو دو سر را با يك ليوان آب ميل كنند. توجه داشته باشيد كه سبوس جو دوسر نمي‌تواند جايگزين دارو شود اما مي‌تواند از ابتلا به اين بيماري پيشگيري كرده و در درمان آن موثر باشد.

سبوس جو دو سر را با بلغور جو دو سر اشتباه نگيريد

بلغور از دانه‌ي جو دو سر درست مي‌شود و سرشار از كالري و گلوسيدها بوده و فيبر كمي دارد. سبوس از پوشش فيبردار جو دوسر حاصل مي‌شود كه سرشار از بتا گلوكان است و اين فيبر اصلي‌ترين و مهم‌ترين فيبر موجود در آن است.

تمام خواصي كه در اين مطلب ذكر شد متعلق به سبوس جو دوسر مي‌باشد نه بلغور جو دو سر. علاوه بر اين سبوس جو دو سر سرشار از پروتئين است. مي‌توانيد از اين ماده‌ي غذايي در تهيه‌ي كيك، بيسكويت، مافين، خمير پيتزا و غيره استفاده كنيد.

سبوس جو دو سر و كاربردهاي آن در سلامت گوارش

بتاگلوكان پلي‌ساكاريد غير‌نشاسته‌اي و محلول در آب مي باشد كه در ديواره سلولي دانه‌هاي غلات مثل جو، گندم، يولاف، چاودار، سورگوم و برنج يافت مي‌شود و همچنين در مخمرها، باكتري‌ها، جلبك‌ها نيز وجود دارد. بتاگلوكان در رفع خطر بيماري هايي مانند اختلالات گوارشي، سرطان كولون و چاقي مفرط بسيار موثر است. همچنين كاهش كلسترول LDL و كلسترول تام از ويژگي هاي فيبر محلول بتاگلوكان است. مقدار اين فيبر در سبوس جودوسر دو برابر سبوس گندم است.

سبوس جو دو سر در كاهش شانس ابتلا به سرطان هاي دستگاه گوارش و روده موثر است. دليل اين تاثيرگذاري، وجود آنزيم هاي مهاركننده پروتئاز در سبوس جودوسر است كه براي درمان سرطان روده بزرگ داراي اهميت مي باشد. سبوس جو دوسر به دليل خاصيت چسبندگي بالاي خود، به مواد مغذي و پركالري درون معده مي چسبد و اجازه ورود اين مواد به خون را نمي دهد و سپس آن ها را از طريق مدفوع از بدن خارج كرده و موجب لاغري مي شود. همچنين اين سبوس به علت رفع مشكل يبوست در افراد، مي تواند موجب كاهش وزن و لاغري شود.

سبوس جو دو سر چه عوارضي دارد؟

با وجود ارزش تغذيه اي بالاي سبوس، تركيبي ضد تغذيه اي با ساختمان شيميايي به نام اسيد فيتيك در آن وجود دارد كه با ايجاد پيوند با يون هاي فلزي و اتصال به آن ها، موجب دفع آن ها از بدن و عدم دسترسي به املاحي مانند آهن، روي، كلسيم و منيزيم مي شود. از اين رو اسيد فيتيك در مقادير بالا مي تواند براي بدن انسان مشكلاتي ازجمله بروز كم خوني ناشي از فقر آهن، پوكي استخوان و كاهش رشد و نمو بدن را به دنبال داشته باشد.

كاهش محتواي اسيد فيتيك در سبوس مورد استفاده در كپسول نيچرفيت

روش هايي مانند خيساندن، افزودن مالت، تخمير، فرآيند حرارتي، جوانه زني، شستن سبوس، آسياب كردن سبوس، فرآيند هيدروترمال و روش هاي آنزيمي براي كاهش محتواي اسيد فيتيك سبوب وجود دارد. به چنين سبوسي كه ميزان اسيد فيتيك آن تا محدوده استاندارد و طي فرآيندهاي مختلف كاهش يافته، سبوس فرآوري شده مي گويند.

شركت ديموند با بهره گيري از بهترين روش هاي فرآوري سبوس جو دو سر، توانسته محصولي بسيار مفيد جهت كاهش وزن و تامين فيبر براي سلامت روده ها توليد كند. محصول نيچرفيت محصولي مطمئن براي استفاده افراد است كه مي تواند ضمن كمك به كنترل وزن، از ساير بيماري هاي مربوط به گوارش جلوگيري كند.

خواص و ويژگي هاي سبوس جو دوسر

✅ سبوس جو دوسر جلوي اشتها را مي‌گيرد و باعث سيري طولاني مدتي مي‌شود.

✅ سبوس جو دوسر اجازه‌ي انباشته شدن كالري‌ها در روده را نمي‌دهد.

✅ ميزان بالاي فيبرهاي محلول در آب جو دو سر باعث دفع كلسترول از طريق مدفوع شده و ميزان توليد آن از طريق كبد را كاهش مي‌دهد.

✅ اگر سبوس جو دوسر به طور مرتب مصرف شود نقش مهمي در جهت پيشگيري از اين بيماري ايفا مي‌كند.

✅ سبوس جو دوسر يك روش ساده براي مقابله با مشكل يبوست محسوب مي‌شود.

✅ سبوس جو دوسر منبع فوق‌العاده‌ي املاح معدني و ويتامين‌هايي مانند ويتامين B، E، زينك (روي)، منگنز و غيره است كه محافظ خاصيت ارتجاعي پوست مي‌باشند.

✅ سبوس جو دو سر سرعت جذب قندها را كاهش مي‌دهد و از ابتلا به ديابت پيشگيري مي‌كند.

موارد منع مصرف كپسول نيچرفيت

✅ در صورت حساسيت بيش از اندازه به گياه و يا مواد بكار رفته در دارو مصرف آن را قطع و به پزشك مراجعه شود.

✅ اگر مصرف دارو را در يك نوبت فراموش كرده ايد در نوبت بعدي همان مقدار داروي تعيين شده را مصرف نماييد.

✅ تاكنون از مصرف اين دارو در دوران بارداري و شيردهي عارضه اي گزارش نشده است، اما توصيه مي شود زير نظر پزشك مصرف شود.

روش مصرف كپسول نيچرفيت

براي بزرگسالان چهار كپسول روزانه با آب در بين وعده هاي غذايي مصرف شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۲۶:۴۷ توسط:اينفورتكس موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :