فروش xrf دستي فروش xrf دستي .

فروش xrf دستي

مكانيزم اثر كپسول ليوگارد

كپسول ليورگارد خارمريم كه به عنوان Silybmommarianum شناخته مي شود گياه گلدار ساليانه با گل هاي قرمز مايل به بنفش است هم چنين ممكن است خار مريم را با نام هاي ديگر بسته به جايي كه در دنيا هستيد، از جمله مديترانه ، كنگر اسكاتلندي، و ...بشناسيد.

اين گياه به طور گسترده شناخته شده و به خاطر اجزاي قوي آلي موجود در دانه ها تعريف مي شود. عصاره دانه هاي گرفته شده شامل غلظت هاي بالا و تركيبات فعال در عصاره نيز مي باشد. اين عصاره همچنين شامل اسيدهاي چرب متعدد شامل لينولئيك اسيد است اگرچه اين گياه بومي جنوب اروپا و مناطق خاصي از آسيا بود، اكنون در بسياري از مناطق جهان وجود دارد.

طبق انچه در اين بخش از سلامت نمناك خواهيد خواند تحقيقات گسترده اي در مورد فوايد پزشكي خارمريم وجود دارد كه بسياري از نتايج متناقض و يا مورد بحث هستند. آنچه كه در مورد آن توافق شده است، تاثير مهمي است كه عصاره مي تواند بر عملكرد كبد و سلامتي داشته باشد، اين گياه براي قرن ها مورد استفاده قرار مي گرفته است.

كبد دومين عضو حياتي و مهم بدن است. ذخيره كردن قند ها، پاكسازي خون از مواد سمي، توليد صفرا، تبديل كردن موادغذايي مصرف شده به حالتي كه مورد استفاده بدن باشد، ذخيره آهن و … از وظايف مهم كبد در بدن انسان است. به صورت عادي كبد توانايي ترميم و پاكسازي خود را دارد با ابن وجود مواردي مانند زياد بودن چربي مي تواند اين توانايي را با اخلال مواجه سازد. در صورت وجود ۵ تا ۱۰ درصد چربي در كبد يك فرد، فرد به عارضه كبد چرب مبتلا شده است. كبد چرب داراي علائم خاصي نيست، اما بي توجهي به آن مي تواند خطرات متعددي را متوجه بدن فرد كند.

علائم زير مي تواند مرتبط با بروز كبد چرب در بدن فرد باشد:

✅ حالت تهوع

✅ ضعف عمومي

✅ كاهش اشتها و وزن

✅ درد در سمت راست بالاي شكم يا در مركز

✅ احساس بي حالي و خستگي هميشگي

✅ گيجي و…

ليورگارد محصولي از سينافرآور و مناسب براي محافظت از كبد، درمان كبد چرب و بهبود هپاتيت حاد و مزمن و سيروز كبدي است. اين فرآورده كاملا گياهي توليد شركت داروسازي سينافراور مي باشد. اين محصول گياهي داراي خاصيت محافظت كننده ي كبد، صفرا آور، درمان كننده سيروز كبدي و كاهش دهنده عوارض سمي داروهاي ضد سرطان مي باشد. كپسول ليورگارد از گياه خارمريم تهيه شده است كه داراي اثرات مهمي جهت درمان كردن هپاتيت هاي مزمن ويروسي و حاد است. 

مكانيزم اثر كپسول ليوگارد

به تركيبات پلي فنلي كه در گياه خار مريم وجود دارد، سيليمارين گفته مي شود. سيليمارين با تغيير غشا ديواره خارجي سلول هاي كبد موجب بلوكه كردن محل هاي اتصال سموم كبدي و در نتيجه ممانعت از ورود آنها به داخل سلول مي گردد. سيليكريستين و سيليبييدين اثرات تحريكي قابل ملاحظه اي بر روي سرعت تكثير و بيوسنتز پروتئين و DNA نشان داده اند سيليمارين با تحريك PNA Polymerase 1 در هسته سلولهاي هپاتوسيت منجر به افزايش سنتز پروتئين ريبوزومال و در نتيجه افزايش توانايي بازسازي كبد و تشكيل هپاتوسيت هاي جديد مي گردد. همچنين مي توان اثر محافظت كنندگي سيليمارين از سلول هاي كبد را به خاصيت آنتي اكسيداني آن نسبت داد.

سيليمارين باعث از بين بردن راديكال هاي آزاد و افزايش غلظت داخل سلولي گلوتاتيون (ماده مورد نياز جهت واكنش هاي مسموميت زدايي در سلولهاي كبد مي گردد). سيليمارين راديكال هاي آزاد سمي را از بين برده و يك آنتي اكسيدان بسيار قوي محسوب مي شود. معمولاً براي كم كردن آثار سمي داروهاي ضد سرطان، سيليمارين را به بيماران پيشنهاد مي دهند.

روش مصرف كپسول ليورگارد

نحوه مصرف اين دارو بدين صورت است كه روزانه ۲ الي ۳ كپسول به همراه شام و ناهار با يك ليوان آب ميل شود.

عوارض جانبي كپسول ليورگارد

اثر ملين ملايم، اختلالات ضعيف گوارشي و واكنش هاي خفيف آلرژيك از عوارض جانبي گزارش شده براي اين دارو مي باشند.

موارد منع مصرف كپسول ليورگارد

✅ كودكان زير ۱۲ سال نبايد از اين دارو استفاده كنند.

✅ بانوان باردار و شيرده نيز فقط با مشورت پزشك مي توانند اين دارو را مصرف نمايند.

 

محافظت از كبد:

به خاطر فلاونوئيدي به نام سيلي مارين خار مريم مشهور به اثرات سم زدايي دركبد شناخته مي شود. مطالعه اي در سال 2017 تاييد مي كند كه مي تواند به تسريع فرآيند التيام در كبد كمك كند، مقدار زيادي از آسيب ناشي از نوشيدن بيش از حد و يا ديگر رفتارهاي آسيب رسان در كبد، از جمله سيروز را خنثي كند. هم چنين ممكن است از بيماري هايي مثل سندرم كبد چرب، يرقان و هپاتيت جلوگيري كند؛ با اين حال، تحقيقات بيشتري براي مطالعه پتانسيل درماني گياه دارويي لازم است.

خار مريم براي جلوگيري از ديابت :

تركيب آنتي اكسيدان ها، اسيدهاي چرب و سيليمارين در عصاره خار مريم مي تواند در راستاي تنظيم مقادير انسولين و حفظ سطح قند خون حتي براي افراد مبتلا به ديابت مناسب باشد.

خار مريم براي بهبود سلامت قلب:

عصاره ي خارمريم حاوي مقادير زياد اسيدهاي چرب مفيد و امگا 3 است كه براي حفظ سلامت قلب ضروري است اسيدهاي چرب امگا 3 مي توانند سطح كلسترول بدن را متعادل نگه دارند، كه مي تواند از ابتلا به آترواسكلروز جلوگيري كند، بنابراين خطر ابتلا به سكته مغزي يا حمله قلبي را كاهش مي دهد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۶:۵۴ توسط:اينفورتكس موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :