فروش xrf دستي فروش xrf دستي .

فروش xrf دستي

كروماتوگرافي مايع

'كروماتوگرافي' يك روش تحليلي است كه معمولا براي جداسازي مخلوط مواد شيميايي به اجزاي فردي آن استفاده مي شود، به طوري كه اجزاي فردي مي توانند كاملا تجزيه و تحليل شوند. انواع مختلفي از كروماتوگرافي وجود دارد، مانند كروماتوگرافي مايع، كروماتوگرافي گاز، كروماتوگرافي مبادله يوني، كروماتوگرافي جذبي، اما همه آنها از همان اصول اساسي استفاده مي كنند.كروماتوگرافي تكنيك جداسازي است كه هر شيمي آلي و بيوشيمي آشنا است. من، خودم، يك شيميدان آلي، به طور مرتب از جدايي كروماتوگرافي از مخلوطي از تركيبات  كروماتوگرافي مختلف در آزمايشگاه انجام شده است. در حقيقت، از طريق اسلايدهاي تحقيقاتي من برگردانده شدم و در يك نمايشگر تصويري از جدايي كروماتوگرافي واقعي كه در آزمايشگاه انجام داده بودم، رسيدم. من حدس مي زنم كه اين تصوير يك نقطه شروع خوب براي اين آموزش است!اجازه بدهيد ابتدا توضيح دهم كه من در حال تلاش براي انجام اين كار هستم. من دو رآكتور A و B داشتم. من اجازه دادم آنها را تحت شرايط خاص واكنش نشان دهند تا يك محصول C توليد كنند. پس از واكنش كامل، من با يك مخلوط واكنش حاوي A، B واكنش داده شده و محصول مورد نظر من C به پايان رسيد. در حال حاضر، وظيفه من جدا كردن A، B و C براي جداسازي و تجزيه و تحليل محصول خالص C.
تصوير كروماتوگرافي نازك (TLC) و كروماتوگرافي ستون شيشه اياول، همانطور كه در پانل سمت چپ نشان داده شد، من يك ورقه كروماتوگرافي نازك (TLC) اجرا كردم. اين اساسا يك قطعه مستطيلي از صفحه شيشه اي است كه با يك لايه نازك سيليكا پوشيده شده است. يك نقطه از مخلوط واكنش را فقط بالاي پايه بشقاب (با يك خط جامد مشخص شده) اعمال كردم و بشقاب را در يك يخچال قرار دادم كه حاوي يك حلال آلي مناسب بود (در اين مورد 1: 1 حجم حجم مخلوط هگزان : اتيل استات مورد استفاده قرار گرفت)، فقط با حجم كافي براي شيب لبه پايين صفحه. به تدريج با عمل مويرگ، حلال شروع به افزايش صفحه سيليكا كرد، و همانطور كه مي توانيد مخلوط واكنش را به 3 نقطه با رنگ هاي متمايز به زماني كه حلال به علامت جلو رسيده است را ببينيد.بعد، براي جداسازي واقعي، يك ستون شيشه اي را جمع آوري كردم (همانطور كه در سمت راست تصوير نشان داده شده است). من يك ستون شيشه اي را با يك متساوي متصل به پايين متصل كردم، يك پلاگين پنبه در انتهاي ستون قرار داده و ستون را با دوغابي از سيليكاژل (تهيه شده در يك حلال آلي تهيه شد) قرار دادم. هنگامي كه ستون بسته بندي شد و حجم حلال بالاي بستر به كمتر از 5 ميليمتر كاهش يافت، من مخلوط واكنش را در بالاي تخت سيليكا از بالاي ستون با استفاده از يك پيپ شيشه اي ريختم. كابين را باز كردم و اجازه دادم حلال به آرامي از طريق ستون حركت كند. من به طور مداوم از حلقه بالا از ستون شيشه اي اضافه كردم. همانطور كه مي بينيد، مخلوط واكنش به سه گروه متمايز تقسيم شده - زرد، صورتي و نارنجي مربوط به واكنش پذير A، B غير واكنشي و محصول مورد نظر C به ترتيب. من گروه هاي فردي را در فلاسك هاي جداگانه جمع آوري كردم و در نتيجه توانستم خلوص C را بدست آورم.

همانطور كه در تصوير بالا نشان داده شده است، آناليت روي بستر سيليكا (بسته بندي شده در ستون) بارگذاري مي شود و اجازه مي دهد تا به سيليكا بچسبد. در اينجا سيليس به عنوان فاز ثابت عمل مي كند. سپس حلال (فاز متحرك) از طريق بستر سيليس (تحت گرانش يا فشار) جريان مي يابد. اجزاي مختلف آناليت نشان مي دهد كه درجه هاي مختلف چسبندگي به سيليس (نگاه كنيد به بعد)، و در نتيجه آنها با سرعت هاي مختلف از طريق فاز ثابت حركت مي كنند به عنوان حلال جريان از طريق آن، نشان داده شده توسط جداسازي نوار هاي مختلف. اجزاء كه به طور فزاينده اي به فاز ثابت متصل مي شوند، به آرامي در مقايسه با افرادي كه داراي چسبندگي ضعيف هستند حركت مي كنند. كروماتوگرافي تحليلي مي تواند براي تميز كردن تركيبات از مقياس ميلي گرم تا گرم استفاده شود.قبل از اينكه ما حركت كنيم، اجازه دهيد يك آزمايش ساده انجام دهيم تا بتوانيم قدرت تفكيك كروماتوگرافي را نشان دهيم.چند برگ را برداريد و آنها را در يك ملات فرو كنيد.يك قطره عصاره برگ را بر روي يك نوار از كاغذ كروماتوگرافي قرار دهيد تا حدود 0.5 سانتي متر بالاي لبه كاغذ. كاغذ كروماتوگرافي از سلولز ساخته شده است و كاملا قطبي در طبيعت است.نوار كاغذ را در يك كوزه كه حاوي حجمي كوچك از پروپانون (استون) است قرار دهيد. بايد پروپانون به اندازه كافي وجود داشته باشد كه لبه كاغذ آن را به راحتي مي سايد. براي جلوگيري از هرگونه تبخير حلال، يك درب را روي يخ قرار دهيد.اجازه دهيد كه محلول را با عمل مويرگ افزايش دهيم. هنگامي كه حلال به سطح "سطح حلال" رسيده است، نوار كاغذ را از جار جدا كنيد. 5) چه فكر مي كنيد متوجه خواهيد شد؟

اجزاي مختلف رنگدانه برگ جدا مي شوند! آيا تا به حال تصور كرده ايد كه يك رنگدانه برگ از تركيبات بسياري ساخته شده است؟اصل جداسازي اجزاي مختلف: وابستگي هاي ديفرانسيلي (قدرت چسبندگي) اجزاي مختلف آناليت به سمت فاز متحرك و متحرك منجر به جداسازي جداسازي قطعات مي شود. وابستگي، به نوبه خود، توسط دو ويژگي مولكول است: "جذب" و "حلاليت".ما مي توانيم جذب را به عنوان ويژگي مشخصي از اينكه چقدر مولفه ي مخلوط به فاز ثابت متصل مي شود تعريف كنيم، در حاليكه حلاليت اين است كه چقدر بخشي از مخلوط در فاز متحرك حل مي شود.افزايش جذب به فاز ثابت، مولد كندتر از ستون حركت مي كند.بيشتر حلاليت در فاز متحرك، مولكول سريعتر از طريق ستون حركت مي كند.بنابراين، تعامل بين دو عامل فوق، نرخ ديفرانسيل را تعيين مي كند كه اجزاي مختلف آناليت از طريق ستون حركت مي كنند. جذب و حلاليت مولكول مي تواند با انتخاب فاز ثابت ثابت و فاز متحرك دستكاري شود.در حال حاضر، اين سوال مطرح مي شود كه چرا تركيبات متفاوتي نسبت به فازهاي ثابت و متحرك دارند؟ "قطبي" تركيبات، وابستگي آنها نسبت به مراحل ثابت و متحرك را تعيين مي كند. بياييد اين را از طريق يك مثال درك كنيم.فرض كنيد ما يك تركيب از دو مولكول A و B داريم، جايي كه A يك پروتئين است و B يك چربي است. ستون ما با سيليس، قطبي در طبيعت بسته بندي شده است. فاز متحرك ما hexane است، كه غير قطبي در طبيعت است. فكر ميكنيد وقتي اين مخلوط A و B را به اين ستون كروماتوگرافي ستون بارگذاري ميكنيد چه اتفاقي ميافتد؟'A'، قطبي در طبيعت، به فاز ثابت قطب (سيليكا) جذب مي شود. 'B' غير قطبي در طبيعت، به راحتي در فاز متحرك متحرك (هگزان) بدون پيوستن به سيليكا حل مي شود و به همين ترتيب از ستون با هگزان خارج مي شود. هنگامي كه B بيرون زده شود، فاز متحرك به چيزي قطبي مانند استونيترول تغيير خواهد كرد. با انجام اين كار، اكنون A را از سيليس جدا كرده و در حلال قطبي، استونيترول حل مي كنيم و از استونيترول خارج مي شويم. اين در نمودار زير نشان داده شده است.


برچسب: كروماتوگرافي گازي، كروماتوگرافي مايع،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۸:۰۷ توسط:اينفورتكس موضوع:

ارائه نكات روانشناسي در زندگي روزمره

سايت انگار كه سايت ويديو هاي روانشناسي و مطالب كاربردي روانشناسي است كه بر فلسفه انگار كه يعني تغيير پيش فرض هاي فكري بنا شده است...انگار كه نام فلسفه اي است كه هانس ويهينگر بوجود آورده ي آن بود. به عقيده ي او خيال ها عقايدي هستند كه وجود خارجي ندارند و با اين حال طوري بر افراد تاثير ميگذارند انگار كه واقعا وجود دارند. اگر بخواهيم ساده بگوييم ما به وسيله آنچه درست است برانگيخته نميشويم بلكه توسط برداشت هاي ذهني خود از آنچه درست است برانگيخته ميشويم.
مقالات روانشناسي سايت انگار كه بيشتر از هر چيز بر ارائه نكات روانشناسي در زندگي روزمره اشاره دارد. چيزي كه ما در زندگي روزمره به آن نياز داريم تا موفق باشيم تنها نكاتي روانشناسانه است كه ميدانيم و ما را از بقيه متفاوت ميكند..
اين نكات مي توانند در زمينه هاي ارتباطي در زمينه هاي شخصيتي و … باشند چيزي كه ما سعي در ايجاد آن داريم يه نوع آگاهي سازي نسبت به مسائل رواني است كه براي تمام انسان هاي روي زمين و به خصوص هم ميهنان ما ضروري است…


برچسب: نكات روانشناسي, ويديو هاي روانشناسي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۱۵:۳۲ توسط:اينفورتكس موضوع:

آشنايي با سرويس كردن كولر

با شروع فصل گرما بايد ابتدا كولر ها را سرويس كرده و چنانچه نيازي به تعمير داشته باشد آن را مرمت نمود. هر چند خوب است سرويس كولر را به دست سرويس كار مجاز بسپاريد تا از بروز صدمات احتمالي به خود و وسايل برقي جلوگيري شود؛ اما ممكن است گاهي اوقات هم مجبور شويد خودتان اين كار را انجام دهيد. پس بد نيست با خواندن اين چگونه بدانيد و چه كار بايد بكنيد.

يك كولر سرويس نشده، تمام تلاش‌ها براي صرفه‌جويي در مصرف برق و آب را به باد مي‌دهد، پس بهتر است خاموش باشد،‌ اما بعضي از ما چنان به خنكاي كولر عادت كرده‌ايم كه در خانه‌اي با كولر خاموش، دچار تنگي نفس مي‌شويم و كولر را يك نفس به كار مي‌گيريم، تا زماني‌كه قبض‌هاي رعب آور از راه برسد و شيريني خنكاي دلپذير را به كاممان تلخ كند.

كولرهاي آبي، امكان انتخاب و تنظيم درجه سرما را ندارند و نهايتا دور تند و كند را مي‌توان از آنها انتظار داشت. پس بهتر است در بسياري از ساعت‌ها خاموش باشند. اما گرماي تب‌دار بعضي از روزهاي فصل گرم سال، كاسه‌هاي صبر را لبريز و طاقت‌ها را طاق مي‌كند، پس كولر‌ها را سرويس كنيم تا لااقل انرژي كمتري را هدر بدهند. بعضي از قطعات كولر بايد همزمان با آغاز فصل گرما، معاينه دقيق شوند. ضريب فرسايش بعضي از اين قطعات بالاست و ممكن است بر اثر فرسوده شدن، مصرف كولر را بالا ببرند. پس سرويس كولر، پيش از فصل گرما، كاملا ضروري است. در اين مطلب كه با استفاده از دانش يكي از متخصصان تأسيسات و سرويس كولر نوشته شده، راه و رسم افزودن بازدهي كولر را مرور مي‌كنيم.
فرآيندها و تجهيزات
كولر آبي از دو بخش گردش آب و گردش هوا تشكيل يافته است كه اين دو گردش توسط دو موتور جداگانه انجام مي‌شود. سيستم گردش آب كولر توسط پمپ آب و سيستم گردش هوا به وسيله‌ي موتور اصلي كولر صورت مي‌پذيرد.
قطعات و تجهيزات كولر آبي به سه دسته تقسيم‌بندي مي‌شوند:
– الكتريكي: شامل كليد سه دكمه‌اي قطع و وصل، پمپ آب و موتور كولر
– مكانيكي: شامل توربين هوا، تسمه و شناور
– ثابت: دريچه‌ها، بدنه، اتصالات شبكه‌ي آبرساني و شير تخليه

Image result for ‫قیمت انواع کولر ابی‬‎

قبل از هر چيز لازم است از خاموش بودن كولر و عدم اتصال جريان برق اصلي (فاز) به كولر مطمئن شويد. اگر كولر داراي فيوز جداگانه است آن را قطع كنيد در غير اين صورت با پشت دست به بدنه كولر بزنيد تا از برق نداشتن آن مطمئن شويد.

از كسي كه داخل منزل و پاي كليد قطع و وصل ايستاده است ابتدا بخواهيد كولر را يك بار قطع و وصل كند تا مطمئن شويد در حال سرويس كولر خودتان هستيد نه كولر همسايه!
ابتدا مي‌بايست دريچه‌هاي خروجي باد كولر را در اتاق‌ها و سالن‌هاي منزل باز كنيد تا در صورت شروع به كار كولر به موتور آن فشار وارد نشود.

پوشال‌ها را عوض كنيد
براي تهيه پوشال جديد حتماً پوشال هم‌سايز با ظرفيت كولر بگيريد. مثلاً اگر براي تعويض پوشال كولر4500 را بر روي كولر 3500 ببنديد، تراكم بالاي پوشال‌هاي بزرگتر از سايز، موجب اختلال در سيستم گردش هواي كولر مي‌شود و هوا به درستي به كولر نمي‌رسد.
در موقع تعويض پوشال بايد ابتدا آن را خيس كرده و در محل مخصوص خود گذاشته و سپس شبكه سيمي مخصوص را روي آن قرار دهيد.

 موتور‌‌، قلب‌تپنده كولر

كولر يك پمپ آب و يك دينام دارد كه اولي، فرايند گردش آب و دومي عمل گردش هوا را به انجام مي‌رساند. اين موتور‌ها هرقدر سالم‌تر باشند، كولر عملكرد بهينه‌تري خواهد داشت و انرژي كمتري را هم مصرف خواهد كرد. در زمان بازديد از اين ۲ موتور، ابتدا بايد گرد و غبارشان را گرفت و بعد آنها را روغن‌كاري كرد. موتور كولر، ۲ قطعه ياتاقان دارد كه بايد حتماً روغن‌كاري شوند. پيش از روشن‌كردن كولر نيز بايد ابتدا پروانه را با دست چند دور بچرخانيد تا روان شود. توصيه شده كه يك دينام نبايد بيشتر از ۷ ساعت بي‌وقفه كار كند. اين موتور به همراه پمپ آب، در خطر سوختن بر اثر كاركرد زياد قرار دارند. پس به موتورهايي كه دارند بي‌توقف مي‌چرخند هم فكر كنيد.

 Image result for ‫سایبان کولر‬‎

سايبان هاي شيك براي كولر  

شست‌وشوي كولر فراموش نشود

پيش از روشن كردن كولر، بد نيست از محكم بودن پيچ و مهره‌هايي كه به چشم مي‌آيند، مطمئن شويد. بعد از آچاركشي، به سراغ كف كولر برويد و حتماً آن را بشوييد. شست‌وشوي كف كولر بايد با فرچه پلاستيكي انجام شود تا به رنگ آن آسيبي نرسد. اگر قسمتي از رنگ كف كولر از بين رفته بود، بي‌ترديد به‌زودي زنگ مي‌زند و ممكن است تا يك سال بعد بپوسد. در اين مواقع، يك ظرف قير ايزوله كه يك نوع قير آماده و سرد است، از رنگ فروشي تهيه كنيد و آن را با قلمو بر كف كولر پخش كنيد. نگذاريد نقطه‌اي از چشمتان دور بماند، هرجا خاك نشسته، بشوييد. چون اين خاك‌ها يا گل مي‌شود و توي كولر مي‌ماند و يا همراه با باد خنك، وارد ريه‌هاي خودتان مي‌شود.
پس از آبگيري كولر پمپ آب را روشن كنيد تا از صحت سيستم گردش آب كولر اطمينان حاصل كنيد. توري دور پمپ را لازم است قبل از روشن كردن تميز كرده باشيد و كف پمپ آب با كف كولر حداقل يك سانتي‌متر فاصله داشته باشد. پس از روشن شدن پمپ آب اتصالات را به دقت كنترل كنيد كه از جايي چكه نداشته باشد، زيرا يكي از مهم‌ترين دلايل سوختن موتور كولر و پمپ آب، چكيدن آب بر روي بدنه‌ي موتورهاي الكتريكي است.

 ياتاقان كولر

براي تعويض ياتاقان كولر ميتوانيد با ما تماس بگيريد اقا سجاد مثل پلنگ وايساده و مياد ياتاقان شما رو سرويس ميكنه. 

Image result for ‫کولر‬‎


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۳۷:۳۹ توسط:اينفورتكس موضوع:

تاناكورا چيست؟

در اينجا توضيحات مختصري در مورد پوشاك استوك و لباس تاناكورا ارائه مي دهيم لطفا جهت كسب اطلاعات بيشتر يا دريافت آدرس سايت، آدرس فروشگاه و كانال هاي ما با آي دي تلگرامي زير مكاتبه نماييد و يا به سايت ما مراجعه بفرماييد.
@kiastock
09020335554

مجتمع فروش پوشاك استوك كيا :
مجتمع تجاري كيا استوك در مكاني به وسعت 6 طبقه و 4500 متر مربع فضا داراي كليه امكانات رفاهي بوده و پوشاك استوك ( تاناكوراي كاملا نو و استفاده نشده ) را به صورت عمده و خرده عرضه مي نمايد.
تعريفي كوتاه از پوشاك استوك و لباس تاناكورا :
شايد اين سوال پيش بيايد كه اگر اين اجناس تازه هست چرا در خارج از كشور مصرف نمي شود و براي كشور ما ‏صادر مي گردد؟ و آيا استوك همان تاناكورا مي باشد؟ در پاسخ به اين سوالات بايد به واقعيت هاي كالاي استوك اشاره نمود. جهت دريافت پاسخ اين سوالات و آشنايي بيشتر با اين موضوع به كانال ها و سايت ما مراجعه نماييد.
يك دليل از فروش كيلويي يا تكه اي ( دلايل بيشتر در سايت ) :
در پوشاك استوك به صورت كيلوي اجناس بد مدل و ضايعاتي وجود دارد و اين اجناس همراه عدل ( بسته ) براي خريدار ارسال مي شود ولي در فروش تكه اي پوشاك معيوب و بدمدل حذف شده اند.
دسته اي از پوشاك استوك :
همواره آقايان در انتخاب پوشاك مردانه دو دسته اند دسته اي زيبايي پوشاك مردانه را جستجو مي كنند و دسته اي بدنبال راحتي وشاك مردانه هستند . ما در محتمع كيا استوك هر دوي اين انتخاب ها را براي پوشاك استوك مردانه يكجا حمع كرده ايم تا انتخاب راحتتر پوشاك ستوك مردانه براي شما مشتريان عزيز فراهم آمده و شما بتوانيد از تنوع پوشاك استوك ما لذت ببريد.
سخن آخر مدير فروش :
با توجه به تنوع محصولات و پوشاك استوك ( لباس تاناكورا كاملا نو و بهداشتي ) موجود در محتمع تجاري كيا استوك كه بالغ بر 5000 قلم كالا استوك مي باشد و نمي توان تصاوير، قيمت و مشخصات آنها را به صورت كامل ذكر نماييم در نتيجه اقدام به تقسيم بندي بر اساس تنوع محصولات با توجه به نياز هاي بازار نموده ايم و اطلاعات بيشتر در كانال ها و سايت هاي ما موجود مي باشد.
جهت كسب اطلاعات بيشتر يا دريافت آدرس سايت، آدرس فروشگاه و كانال هاي ما با آي دي تلگرامي زير مكاتبه نماييد.
@kiastock
09020335554
http://kiastock.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۴۶:۰۸ توسط:اينفورتكس موضوع:

خونه‌تكوني در هوم سرويز با اپليكيشني متفاوت و ۱۵۰ سرويس متنوع

هوم سرويز اولين سامانه شركت نظافتي جامع خدمات منزل است كه انواع خدمات منزل از نظافت، برقكاري، لوله‌كشي و تاسيسات، نجاري تا كارواش را در منزل به شما ارائه مي‌كند و براي تمامي مشكلاتي كه تا به امروز در دستيابي به خدمات منزل داشته‌ايد راه حل پيدا كرده است كه اين راه‌حل‌ها را هم در وب‌سايتش و هم در اپليكيشنش ارائه شده است

اگر تا همين دو سال پيش مي‌خواستيم يك سرويس منزل ساده سفارش دهيم اين قدر دردسر و بدبختي بود كه پشيمان مي‌شديم، اول از همه اين كه بايد دربه‌در نيازمندي‌هاي روزنامه‌ها مي‌شديم و مدام صفحات را زير و رو مي‌كرديم، بعد هم اگر كسي پيدا مي‌شد اولين مشكلي كه داشتيم اين بود كه چه طور به اين فرد اعتماد كنيم و به خانه و زندگي‌مان راهش بدهيم يا نه؟!

اپليكيشن هوم سرويزاگر تمام مشكلات انتخاب و اعتماد به يك ارائه‌دهنده خدمات منزل را حل مي‌كرديم هنوز هم كلي مشكل داشتيم معلوم نبود آن فردي كه براي ارائه خدمات مي‌آيد واقعا در آن حوزه تخصص لازم را داشته باشد! تازه اگر تخصص هم داشته باشد قيمت را بدون حساب و كتاب منطقي اعلام نكندنپراند، اگر هم كار را ناتمام و نادرست مي‌گذاشت، پولش را مي‌گرفت و مي‌رفت، تقريبا هيچ راه دسترسي به او نبود، همه چيز از دست رفته بود و تنها كاري كه از دست ما برمي‌آمد اين بود كه پشت سرش بد و بيراه نثار كنيم.
حالا كه تكنولوژي بسياري از مشكلات ما را حل كرده، حالا كه به لطف فناوري كرايه تاكسي‌اي كه مي‌دهيم منطقي‌تر شده، بسياري از مشكلاتمان حل شده و زندگي آسوده‌تري داريم وقتش است كه مشكل خدمات منزل هم حل شود كه اين مشكل نيز به لطف سامانه خدمات منزل هوم سرويز حل شده است. هوم سرويز اولين سامانه جامع خدمات منزل است كه انواع خدمات منزل از نظافت، برقكاري، لوله‌كشي و تاسيسات، نجاري تا كارواش را در منزل به شما ارائه مي‌كند و براي تمامي مشكلاتي كه تا به امروز در دستيابي به خدمات منزل داشته‌ايد راه حل پيدا كرده است كه اين راه‌حل‌ها را هم در وب‌سايتش و هم در اپليكيشنش ارائه شده است.
اگر تا به امروز با اپليكيشن خدمات منزل هوم سرويز آشنايي پيدا نكرده‌ايد مي‌توانيد در ادامه با ويژگي‌ها و امكانات اين اپليكيشن آشنا شويد، شايد بد نباشد همزمان كه داريد اين مطلب را مي‌خوانيد اپليكيشن هوم سرويز را نصب كنيد و اين ويژگي‌ها را در آن مرور كنيد:

۱) تجربه لذت‌بخش سفارش خدمات منزل با اپليكيشن هوم سرويز

هوم سرويز براي شما يك تجربه منحصر‌به‌فرد كاربري در سفارش خدمات منزل را فراهم كرده، تلاش شده تا روند سفارش خدمات منزل در اپليكيشن هوم سرويز به گونه‌اي باشد كه حتي پدر‌ها و مادر‌هاي بزرگواري كه چندان هم با تكنولوژي آشنايي ندارند بتوانند به راحتي از طريق اين اپليكيشن سرويس‌هاي مورد نظرشان را سفارش دهند و البته شمايي كه با اين چنين اپليكيشن‌ها و خدماتي نيز آشنايي داريد بتوانيد به راحتي هر چه تمام‌تر خدماتي را كه احتياج داريد سفارش دهيد.
تمام مشكلاتي كه كاربران در استفاده از اپليكيشن هوم سرويز گزارش كرده‌اند و گزارش مي‌كنند توسط تيم توسعه هوم سرويز در نظر گرفته مي‌شود و در جهت بهبود اين اپليكيشن به كار مي‌رود و در همين اپليكيشني كه شما الآن نصب كرده‌ايد يا به‌زودي نصب مي‌كنيد لحاظ شده است تا تجربه كاربري فوق‌العاده‌اي از سفارش خدمات منزل داشته باشيد.

آشنايي با اپليكيشن هوم سرويز

۲) سفارش كاملا آنلاين بيش از ۱۵۰ نوع سرويس در اپليكيشن هوم سرويز

شما سامانه خدمات منزلي را سراغ داريد كه بيش از ۱۵۰ سرويس متنوع را در در يك اپليكيشن به شما ارائه دهد؟ قطعا پاسختان بله است و اسم «هوم سرويز» را هم مي‌آوريد! هوم سرويز همه اين ۱۵۰ سرويس را به شما ارائه مي‌دهد و براي همه آن‌ها كارآزموده‌ترين سرويس‌دهندگان كه تاييد شده‌اند به شما معرفي مي‌كند. تمامي پروسه ثبت سفارش و دريافت و ارائه آن در اپليكيشن هوم سرويز به صورت آنلاين صورت مي‌گيرد، هيچ وقت فكر مي‌كرديد كه پروسه سفارش خدمات به اين آنلايتي و راحتي باشد؟!

 

شما در اپليكيشن هوم سرويز هر سرويسي را كه پيشنهاد بدهيد براي آن يك قيمت مشخص و شفاف وجود دارد، اگر نوع سفارش يا خدمتي كه مد نظر شماست چندان مشخص نباشد سعي بر آن است تا يك قيمت نزديك به آن ارائه شود تا بتوانيد برآيندي از حدود قيمت آن سرويس داشته باشيد

اپليكيشن هوم سرويز

۳) قيمت‌هاي شفاف سرويس‌ها در اپليكيشن هوم سرويز

يكي از اصلي‌ترين مشكلات در سفارش خدمات منزل هميشه وجود داشته قيمت است، تقريبا همه آن‌هايي كه به شكلي با خدمات منزل اعم از نظافت منزل و پذيرايي، لوله‌كشي و تاسيسات، برقكاري ساختمان، لوازم خانگي، بنايي و دكوراسيون، خانگي و ساختماني، جابجايي و حمل بار، فرهنگي و آموزشي، رايانه و تكنولوژي دست به گريبان بوده‌اند حتما به خاطر قيمت هم با بعضي از اين ارائه‌دهندگان خدمات دست به گريبان شده‌اند و اصلا همين باعث شده كه مدت‌ها بسياري از مشكلات منزل را پشت گوش بيندازيم تا با يك سرويسكار خدمات منزل رخ به رخ نشويم اما در اپليكيشن هوم سرويز اين مشكل حل شده است!
شما در اپليكيشن هوم سرويز هر سرويسي را كه پيشنهاد بدهيد براي آن يك قيمت مشخص و شفاف وجود دارد، اگر نوع سفارش يا خدمتي كه مد نظر شماست چندان مشخص نباشد سعي بر آن است تا يك قيمت نزديك به آن ارائه شود تا بتوانيد برآيندي از حدود قيمت آن سرويس داشته باشيد و بعد از آن پروسه قيمت‌گذاري از طريق همياران و پشتيباني هوم سرويز دنبال شود تا بتوانيد خدمت مورد نيازتان را با قيمتي منصفانه و منطقي دريافت كنيد.

۴) در اپليكيشن هوم سرويز شما بهترين‌ها را انتخاب مي‌كنيد

هوم سرويز سعي مي‌كند تمامي هميارانش را از ميان نيرو‌هاي زبده و كارآزموده انتخاب كند، تمامي مواردي كه به منظور حفظ امنيت كاربرانش لازم است را رعايت مي‌كند و زمينه را به گونه‌اي فراهم مي‌آورد كه مجموعه‌اي از همياران بادانش و باتجربه، كاربلد و استادكار داشته باشد اما بهترين همياران را خود كاربران مشخص مي‌كنند.
همياران پس از اتمام فعاليتشان از كاربري كه آن‌ها را درخواست داده است امتياز مي‌گيرند و كاربر مي‌تواند تجربه خود از همياري آن هميار را در اپليكيشن هوم سرويز بنويسد تا ساير افرادي كه مي‌خواهند از آن هميار كمك بگيرند از تجربه سايرين استفاده كنند و به اين شكل هميار‌ها نيز براي ارائه خدمات بهتر و گرفتن امتياز از كاربران انگيزه بيش‌تري داشته باشند. در هوم سرويز هر همياري مي‌داند كه فعاليت حال جاضرش در پذيرفتن سفارش‌هاي آتي نيز تاثير دارد پس سعي مي‌كند كه حداكثر تلاش را براي كسب رضايت مشتري‌اش به كار ببند و اين گونه نيست كه هميار كارش را بكند و برود، سفارش‌هاي آينده هر هميار به اين بستگي دارد كه در سفارش‌هاي قبلي‌اش چه كرده است!

در هوم سرويز هر همياري مي‌داند كه فعاليت حال جاضرش در پذيرفتن سفارش‌هاي آتي نيز تاثير دارد پس سعي مي‌كند كه حداكثر تلاش را براي كسب رضايت مشتري‌اش به كار ببند و اين گونه نيست كه هميار كارش را بكند و برود، سفارش‌هاي آينده هر هميار به اين بستگي دارد كه در سفارش‌هاي قبلي‌اش چه كرده است!

اپليكيشن هوم سرويز

۵) با اپليكيشن هوم سرويز برنامه‌ريزي كنيد

يكي از مشكلات هميشگي ما در سفارش خدمات منزل اين بوده كه معمولا سفارش دادنشان يادمان مي‌رود يا اين كه در شلوغي برنامه‌هايمان گم مي‌شود و وقتي يادمان مي‌افتد كه كار از كار گذشته است، خب بايد بگوييم كه اين مشكل در اپليكيشن هوم سرويز حل شده و شما مي‌توانيد سرويس مورد نظرتان را از پيش سفارش دهيد، يا دوره‌هاي زماني براي خدماتتان در نظر بگيريد، مثلا مشخص كنيد كه هر هفته دوشنبه‌ها به شما خدمات نظافت و يا سرويس كولر ارائه شود. پس از آن كه سفارشتان را ثبت كرديد ديگر لازم نيست كاري بكنيد، همه كار توسط هوم سرويز، پشتيباني آن و هميارانش صورت مي‌گيرد و فقط با شما براي ارائه خدمت، هماهنگ مي‌شود.

با نصب اپليكيشن هوم سرويز ميتونيد به راحتي و با اطمينان خدمات درب منزل مثل نظافت وخدمات فني رو با قيمت هاي ويژه تجربه كنيد.

دانلود نرم افزار Android- iOS

http://urly.ir/servizeiosandroid

براي دريافت نرم افزار مي توانيد عدد ۸ را به شماره ۱۰۰۰۰۰۴۰۰۴۴۴۰۰ ارسال نماييد.

سايت هوم سرويز

Https://HomeServize.com

شماره تماس

۰۲۱-۹۱۰۰۱۳۳۲


برچسب: شركت نظافتي، سرويس كولر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۴۲:۵۴ توسط:اينفورتكس موضوع:

ثبت شركت مسئوليت محدود

توجه: قبل از اقدام به تكميل نمودن مدارك شركت با مسئوليت محدود، موارد ذيل را مطالعه فرمائيد:

۱) حداقل تعداد شركاء در شركت با مسئوليت محدود دو نفر خواهد بود (ماده ۴۹ قانون تجارت).

۲) حداقل سرمايه با توجه به رويه و حداقل مبلغ دريافت حق الثبت يك ميليون ريال مي باشد.

۳) سعي شود در نام شركت از نام شركاء استفاده نشود، اسم شريكي كه در نام شركت قيد شود، حكم شريك ضامن در شركت تضامني را داشته و در بدو امر مسئول پرداخت كليه قروض و تعهدات شركت خواهد بود (ماده ۴۹ قانون تجارت).

۴) شركت با مسئوليت محدود وقتي تشكيل مي شود كه تمام سرمايه نقدي و سهم الشركه غير نقدي نيز تقويم و تسليم شده باشد و مدير عامل اقرار به دريافت كليه سرمايه نقدي و سهم الشركه غير نقدي نمايد و هر شركت كه بر خلاف اين ماده تشكيل شود باطل و از درجه اعتبار ساقط است (ماده ۴۹ قانون تجارت).

۵) در شركت نامه بايد صراحتاً قيد شده باشد كه سهم الشركه هاي غيرنقدي هر كدام به چه ميزان تقويم شده است و هر شركت كه برخلاف اين ماده تشكيل شود باطل و از درجه اعتبار ساقط است (ماده ۴۹ قانون تجارت).

۶) كليه شركاء نسبت به قيمتي كه در حين تشكيل براي سهم الشركه هاي غير نقدي معين شده در مقابل اشخاص ثالث مسئوليت تضامني دارند (ماده ۴۹ قانون تجارت).

۷) سهم الشركه شركاء نمي تواند به شكل اوراق تجارتي قابل انتقال اعم از با اسم و بي اسم و غيره در آيد و سهم الشركه را نمي توان منتقل به غير نمود مگر با رضايت عده اي از شركاء كه الاقل سه ربع سرمايه متعلق به آنها بوده و اكثريت عددي نيز داشته باشند (ماده ۱۰۲ قانون تجارت).

۸) انتقال سهم الشركه به موجب سند رسمي خواهد بود (ماده ۱۰۳ قانون تجارت).

ثبت شركت مسئوليت محدود

۹) شركت به وسيله يك يا چند نفر مدير كه به صورت موظف با غير موظف كه از بين شركاء يا از خارج براي مدت محدود يا نامحدود معين مي شوند اداره مي گردد (ماده ۱۰۹ قانون تجارت).

۱۰) مديران شركت كليه اختيارات لازمه را براي نمايندگي و اداره شركت خواهند داشت مگر اين كه در اساسنامه غير اين ترتيب مقرر شده باشد (ماده ۱۰۹ قانون تجارت).

۱۱) تصميمات راجع به شركت بايد به اكثريت لااقل نصف سرمايه اتخاذ شود و اگر در دفعه اول اين اكثريت حاصل نشد بايد تمام شركاء مجدداً دعوت شوند و در اين صورت تصميمات به اكثريت عددي شركاء اتخاذ مي شود اگر چه اكثريت مزبور داراي نصف سرمايه نباشد، اساسنامه شركت مي تواند ترتيب ديگري براي حد نصاب مجامع مقرر دارد (ماده ۱۰۹ قانون تجارت).

۱۲) هر يك از شركاء به نسبت سهمي كه در شركت دارد در مجامع داراي راي خواهد بود. اساسنامه مي تواند ترتيب ديگري مقرر نمايد (ماده ۱۰۹ قانون تجارت).

۱۳) روابط شركاء شركت تابع مقررات اساسنامه است و تقسيم سود به نسبت سرمايه شركاء است اساسنامه مي تواند ترتيب ديگري براي تقسيم سود مقرر دارد (ماده ۱۰۹ قانون تجارت).

۱۴) در هر شركت بامسئوليت محدود كه تعداد شركاء بيش از ۱۲ نفر باشند بايد داراي هيئت نظار بوده و هيئت نظار لااقل سالي يك مرتبه مجمع عمومي شركاء را تشكيل دهد (ماده ۱۰۴ قانون تجارت).

۱۵) هيئت نظار مركب از ۳ نفر بوده كه از بين شركاء براي مدت يكسال انتخاب مي شوند و اعضاي هيئت نظار نبايستي عضو هيئت مديره شركت باشند.

 

وظايف هيئت نظار

🔴 تحقيق نمايد كه سرمايه نقدي شركت پرداخت شده و سهم الشركه غير نقدي تقديل و تسليم شده باشد.

🔴 در شركت نامه تقويم سهم الشركه غير نقدي به صراحت ذكر شده باشد.

🔴 دعوت شركاء براي مجمع عمومي فوق العاده.

🔴 اعضاء هيئت نظار از جهت اعمال اداري و نتايج حاصله از آن هيچ مسئوليتي ندارند ليكن هر يك از آنها در انجام مأموريت خود بر طبق قوانيني معموله مملكتي مسئول اعمال و تقصيرات خود مي باشند (ماده ۱۹۹ قانون تجارت).

🔴 اعضاء هيئت نظار دفاتر و صندوق و كليه اسناد شركت را تحت تدقيق در آورده همه ساله گزارش به مجمع عمومي مي دهند و هر گاه در تنظيم صورت دارايي بي ترتيبي و خبط هايي مشاهده نمايند موضوع را درگزارش مذكور ذكر نموده و اگر مخالفتي با پيشنهاد مدير شركت درتقسيم منافع داشته باشد داليل خود را بيان مي كنند (ماده ۱۹۹ قانون تجارت).

🔴 تا ۱۹ روز قبل از انعقاد مجمع عمومي هر صاحب سهمي مي تواند (خود يانماينده او) در مركز اصلي شركت حاضر شده از صورت بيلان و صورت دارايي و گزارش هيئت نظار اطلاع حاصل كند (ماده ۱۹۰ قانون تجارت).

۱۶) شركاء شركت نمي توانند تابعيت شركت را تغيير دهند مگر به اتفاق آراء (ماده ۱۱۰ قانون تجارت).

۱۷) اتخاذ تصميم راجع به تغييرات اساسنامه بايد با اكثريت عددي شركاء كه لااقل سه ربع  (۳/۹) سرمايه را دارا باشند به عمل آيد. اساسنامه شركت مي تواند حد نصاب ديگري را مقرر نمايد (ماده ۱۱۱ قانون تجارت).

۱۸) در هيچ مورد اكثريت شركاء نمي تواند شريكي را مجبور به افزايش سهم الشركه خود رادر شركت نمايد (ماده ۱۱۲ قانون تجارت).

۱۹) سرمايه احتياطي مجمع عمومي مي تواند مقرر نمايد درصدي از سود قابل تقسيم بعنوان سرمايه (ذخيره) احتياطي منظور گردد.

استعلام ثبت شركت

۲۰) شركت با مسئوليت محدود در موارد ذيل منحل شود :

🔴 وقتي كه شركت مقصودي را كه براي آن تشكيل شده انجام داده يا انجام آن غير ممكن شده باشد.

🔴 وقتي كه شركت بايد مدت معين تشكيل و مدت منقضي شده باشد.

🔴 در صورتي كه شركت ورشكست شود.

🔴 در صورت تصميم عده اي از شركاء كه سهم الشركه آنها بيش از نصف سرمايه شركت باشد.

🔴 درصورتي كه به واسطه ضررهاي وارده نصف سرمايه شركت از بين رفته و يكي از شركاء تقاضاي انحلال كرده و محكمه دلائل او را موجه ديده و ساير شركاء حاضر نباشند سهمي را كه در صورت انحلال به او تعلق مي گيرد پرداخته و او را از شركت خارج نمايند.

🔴 در مورد فوت يكي از شركاء اگر به موجب اساسنامه پيش بيني شده باشد (ماده ۴۳ و ۱۱۹ قانون تجارت).

 

شركت هاي سهامي خاص و شركت هاي با مسئوليت محدود چه تفاوت ها و اشتراك هايي دارند؟

۱) در شركت با مسئوليت محدود تعداد شركاء حداقل ۲ نفر و در شركت سهامي خاص تعداد سهامداران حداقل ۳ نفر مي باشند.

۲) حداقل سرمايه براي ثبت شركت با مسئوليت محدود و سهامي خاص يك ميليون ريال است.

۳) درشركت سهامي خاص حداقل ۳۵% سرمايه بايد نقدا در يكي از شعب بانك ها توديع و گواهي مربوطه ارائه و ۶۵% درتعهد سهامداران باشد. در شركت با مسئوليت محدود بايد كل سرمايه تحويل مدير عامل شركت شده و مدير عامل اقرار به دريافت نمايد و ارائه گواهي بانكي دال بر انجام اين امر ضرورت ندارد.

۴) انتخاب بازرس اصلي و علي البدل در شركت سهامي خاص اجباري ولي در شركت با مسئوليت محدود اختياري است.

ثبت تغييرات شركت

۵) مدت مديريت در شركت سهامي خاص حداكثر دو سال مي باشد كه قابل تمديد است و در شركت با مسئوليت محدود مديران شركت براي مدت نامحدود انتخاب مي شوند و همچنين مخير خواهند بود كه مدتي براي مديران در اساسنامه شركت مقرر دارند.

۶) انتخاب روزنامه كثير الانتشار درشركت سهامي خاص براي درج آگهي هاي دعوت شركت درسهامي خاص الزامي و در شركت با مسئوليت محدود اختياري است.

۷) شرايط احراز حدنصاب درمجامع عمومي درشركت سهامي خاص سهل تر و در شركت در مسئوليت محدود با توجه به نوع شركت مشكل تر مي باشد.

۸) مجامع عمومي در شركت سهامي خاص توسط هيئت رئيسه اي مركب از يك نفر رئيس و دو نفر ناظر و يك نفر منشي كه از بين سهامداران انتخاب مي شوند اداره مي گردد. در شركت با مسئوليت محدود مجامع عمومي شركت توسط هيئت نظار در صورتي خواهند بود كه تعداد شركا ء آن از ۱۲ نفر بيشتر باشد.

۹) در شركت سهامي خاص و بامسئوليت محدود شركت در افزايش سرمايه اختياري است.

۱۰) سرمايه در شركت با مسئوليت محدود به سهام يا قطعات سهام تقسيم نمي شود و شركاء فقط تا ميزان سرمايه خود در شركت مسئول قروض و تعهدات مي باشند.

۱۱) مديران در شركت سهامي خاص الزاما بايستي سهامدار بوده يا تعداد سهام وثيقه مقرر در اساسنامه را تهيه و به صندوق شركت بسپارند. مديران در شركت با مسئوليت محدود بصورت موظف يا غير موظف كه از بين شركاء يا از خارج انتخاب مي شوند انجام وظيفه خواهند نمود.

۱۲) تقسيم سود در شركت سهامي خاص به نسبت تعداد سهام و در شركت با مسئوليت محدود به نسبت سرمايه شركاء تقسيم خواهد شد و در شركت با مسئوليت محدود مي توانند در اساسنامه ترتيب ديگري براي تقسيم سود مقرر دارند.

۱۳) حق راي در شركت سهامي خاص به تعداد سهام در شركت با مسئوليت محدود به نسبت سرمايه خواهد بود .

۱۴) تقويم سهم الشركه غير نقدي در شركت با مسئوليت محدود توسط شركاء صورت مي گيرد و شركاء دراين خصوص داراي مسئوليت مي باشند. تقويم آورده غير نقدي در شركت سهامي خاص با كارشناسان رسمي دادگستري خواهد بود.

 

مدارك لازم جهت تاسيس شركت با مسئوليت محدود عبارتند از :

🔴 دو برگ تقاضانامه

🔴 دو برگ شركت نامه

🔴 دو جلد اساسنامه

🔴 فتوكپي شناسنامه برابر اصل شركاء

🔴 كارت ملي برابر اصل شركاء

🔴 صورتجلسه مجمع عمومي مؤسسين و هيئت مديره

🔴 گواهي عدم سوءپيشينه هيت مديره و مديرعامل



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۱۰:۰۸ توسط:اينفورتكس موضوع:

كاربرد دستگاه آناليز توزين حرارتي TGA 5500 در بررسي پايداري حرارتي پليمر ها

پايداري حرارتي پليمرها از مسائل خاص و جديدي است كه طي بيست و پنج سال گذشته به عنوان موضوعي مستقل و تحت نام پليمرهاي مقاوم در مقابل حرارت مورد بررسي و مطالعه قرار گرفته است.
پليمرها در طول عمر كاربردي خود در معرض عوامل گوناگوني مثل حرارت، اكسيدكننده ها، حلال ها و غيره قرار مي گيرند و پايداري آنها دستخوش تغيير مي شود. براي اندازه گيري اين پايداري مي توان همانطور كه در نمودار زير ملاحظه مي كنيد، از دستگاه TGA استفاده كرد.
به طور كلي پايدراي يك ماده پليمري عبارت است از اينكه پليمر مذكور بتواند در دما و زمان معيني، بدون كاهش چشمگير خواص، دوام بياورد. در آناليز توزين حرارتي كه دستگاه TGA بر روي نمونه هايي چون Nylon 66 ،PET ،PMMA ،Polyethylene ،PPS و PVC انجام داده است، اين آناليز وزن سنجي حرارتي با توجه به تغييرات وزني بر حسب تغييرات دما گزارش شده است.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۱۰:۰۶ توسط:اينفورتكس موضوع:

برندهاي معتبر آناليز دستگاهي

 Micromeritics

در اوايل دهه ي ۱۹۶۰، يك دانشجوي فارغ التحصيل از انستيتو تكنولوژي جورجيا به نام Warren Hendrix به همراه استاد مشاورش دكتر Clyde Orr اولين آناليزور گاز جذبي تمام فلزي قابل جابجايي را ساختند. چشم انداز آن ها ساخت دستگاهي بود كه به وسيله ي آن هركسي با مقدار كمي آموزش بتواند مساحت سطح مواد و ذرات را با استفاده از روش جذب گاز اندازه گيري كند.

اين دو نفر دوسال پيش از اين در زمان كار كردن روي يك پروژه تحقيقاتي كه شامل اندازه گيري سطح ذرات با استفاده از تكنولوژي glass rack (يك فرآيند آهسته و خسته كننده و نيازمند به پايش مداوم) بود، به چنين دستگاهي احساس نياز كردند. آن ها دريافتند كه با دستگاه هايي با طراحي بهتر، مي توانند پيچيدگي آناليز ذرات را ساده سازي كنند و مزاياي اين علم را به صنعت منتقل كنند.

لغت “micromeritics” براي توصيف علم و تكنولوژي ذرات كوچك بكار برده مي شود. اين نام انتخابي واضح براي شركت Micromeritics Instrument Corporation بود كه در سال ۱۹۶۲ توسط Warren Hendrix و Clyde Orr تاسيس گرديد. توليدات شركت micromeritics شامل آناليزورهاي مشخصات سطحي، اندازه ذرات و توپوگرافي سطح، دستگاه هاي اندازي گيري انرژي سطحي، تخلخل و تعداد ذرات و آناليزور هاي حرارتي است.

 

DeFelsko

شركت دفلسكو (DeFelsko) يك توليد كننده ي پيشگاه در زمينه ي گيج هاي ضخامت پوشش و دستگاه هاي بازرسي و نظارت است. اين شركت در سال ۱۹۶۵ تاسيس شده است. طي سال ها، شركت دفلسكو پيشگاه معرفي تكنولوژي هاي زيادي شامل اولين وسيله التراسونيك اندازه گيري دستي ضخامت لايه براي زيرلايه هاي غير فلزي مانند پلاستيك، چوب و بتن بوده است.

  محصولات دفلسكو:

دستگاه اندازه گيري ضخامت پوشش

دستگاه اندازه گيري پروفايل سطحي

دستگاه اندازه گيري نمك محلول

تست چسبندگي

دستگاه اندازه گيري ضخامت ديواره

دستگاه سختي سنج

آشكارساز روزنه

تست نشت هوا

 

Furukawa Electric

شركت Furukawa Electric يك شركت ژاپني توليد كننده تجهيزات الكتريكي و الكترونيكي است. اين شركت در سال ۱۸۸۴ توسط Furukawa Ichibei در شهر يوكوهاما تاسيس شد. Furukawa يك تاجر ژاپني بود كه يكي از پانزده خوشه ي صنعتي ژاپن به نام Furukawa zaibatsu را تاسيس كرد. تا به امروز شركت Furukawa zaibatsu زيرمجموعه ي همين خوشه بوده است. اين شركت در تحقيقات مربوط به بوزون هيگز در CERN جهت توليد سيم هاي ابررساناي مغناطيسي همكاري كرد. همچنين كابل هاي ابررسانا جزو محصولات اين شركت است. محصولات اين شركت شامل سيستم هاي الكترونيكي و برق قدرت، فلزات سبك، فويل هاي مس و سيم هاي ابررسانا، فيبرهاي نوري، ليزرهاي ديودي، امپلي فاير هاي اپتيكي و تجهيزات مخابرات نوري است.

 

Fujikura

شركت Fujikura توليد كننده ي تجهيزات الكتريكي و سيستم هاي ارتباطي، شامل ابزارهايي براي فيبر نوري مانند كاتر و فيوژن اسپلايسر است. اين شركت در سال ۱۸۸۵ توسط Zenpachi Fujikura تاسيس شد. اين شركت با فروش سالانه ي ۵٫۷۳ ميليارد دلار و بيش از ۵۰۰۰۰ نفر پرسنل، يكي از بزرگترين شركت هاي حوزه ي كاري خود است.

 

Perkin Elmer

شركت پركين المر (Perkin Elmer) يك شركت چند مليتي آمريكايي است كه در حوزه ي سلامت انسان و محيط زيست شامل: آناليزهاي زيست محيطي، مواد غذايي و ايمني مواد مصرفي، تصويربرداري پزشكي، كشف مواد مخدر، تشخيص، بيوتكنولوژي، كاربردهاي صنعتي و تحقيقات علوم زيستي تمركز دارد. شركت Perkin Elmer در سال ۱۹۳۷ توسط Richard Perkin  و Charles Elmer به عنوان يك شركت طراحي اپتيكي و مشاوره اي تاسيس شد. در سال ۱۹۴۴ اين شركت به تجارت آناليز دستگاهي وارد شد و در دهه ي ۱۹۹۰، با همكاري شركت Cetus به پيشگام دستگاه هاي صنعتي واكنش زنجيره اي پليمراز تبديل شد.

ساخت قطعات اپتيكي تلسكوپ فضايي هابل توسط اين شركت انجام شد. ساخت آينه ي اصلي تلسكوپ هابل در سال ۱۹۷۹ آغاز شد و در سال ۱۹۸۱ به پايان رسيد. عمليات پوليش اين آينه به مشكل بودجه برخورد كرد و باعث درگيري زيادي بين اين شركت و ناسا گرديد. به دليل تست توسط يك null corrector كاليبره نشده، آينه اوليه پس از رسيدن تلسكوپ  به مدار داراي مقدار قابل توجهي ابيراهي كروي بود. محاسبات شركت پركين المر اختلافاتي را در سطح آينه نشان مي داد، اما اين شركت تصميم گرفت اين اطلاعات را از ناسا مخفي نگه دارد. تحقيقات ناسا بعدها شركت Perkin Elmer را بخاطر بي توجهي به معيارهاي كنترل كيفيت و ديتاهاي نشان دهنده ي عدم هم خطي، به شدت مورد انتقاد قرار داد. اين آينه بعدها در طي ماموريت STS-61 تعمير گرديد.

 

Shimadzu

شركت شيمادزو (Shimadzu) يك توليد كننده ي ژاپني ابزارهاي دقيق، دستگاه هاي اندازه گيري و پزشكي است و مقر آن در كيوتو قرار دارد. اين شركت در سال ۱۸۷۵ توسط Genzo Shimadzu تاسيس شد. دستگاه هاي مبتني بر اشعه ايكس، دوربين هاي طيفي، ميكروسكوپ الكتروني و كروماتوگرافي گازي، پيش از ساير شركت هاي ژاپني  در شركت شيمادزو توسعه يافته و تجاري شدند. در سال ۲۰۰۲، يكي از كاركنان قديمي اين شركت به نام Koichi Tanaka، جايزه نوبل شيمي را براي توسعه روش تجزيه و تحليل طيف سنجي جرمي از ماكرومولكول هاي بيولوژيك به دست آورد.

 

اين شركت در سال ۲۰۰۱ يك دوربين ويدئويي با سرعت بالا به نام HyperVision HPV-1 را كه توانايي ضبط ۱,۰۰۰,۰۰۰ فريم بر ثانيه را دارد، توسعه داد و در ادامه در سال ۲۰۱۶ دوربين HyperVision HPV-X2 را كه قابليت ضبط با سرعت فوق العاده بالاي ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ فريم بر ثانيه در رزولوشن كامل پيكسل را دارد، معرفي نمود. اين كمپاني با تعداد پرسنل بيش از ۱۰۰۰۰ نفر، فروشي بالغ بر ۲٫۵ ميليارد دلار را در سال ۱۰۱۲ تجربه نموده است.

دستگاه هاي اندازه گيري و آناليز

كروماتوگرافي گازي

كروماتوگرافي مايع

اسپكتروسكوپي جرمي

اسپكتروسكوپي مولكولي

اسپكتروسكوپي FTIR

اسپكتروسكوپي فلوئورسانس

اسپكتروسكوپي پلاسماي جفت شده القايي

اسپكتروسكوپي جذب اتمي

اسپكتروسكوپي گسيل نوري

پراش پرتو X

ميكروسكوپ پروبي روبشي

اﻟﮑﺘﺮون ﭘﺮوب ﻣﯿﮑﺮو آﻧﺎﻻﯾﺰر

اسپكتروسكوپي فوتوالكترون پرتو X

توالي ياب پروتئين

ميكروچيپ الكتروفورز

آناليزور آنلاين كيفيت آب

آناليز كربن

طيف سنج جرمي تصويري

آناليزور گاز پرتابل

آناليز گرمايي

آناليز اندازه ذرات (پارتيكل سايز آنالايزر)

تست خستگي

تست سختي، ويسكوزيته و جريان

دوربين هاي با سرعت بالا

سيستم هاي پزشكي

آنژيوگرافي

فلوئوروسكوپي

راديوگرافي

سيستم پرتو X متحرك

سيستم هاي اپتيك و ليزر

توري پراش

آينه آسفريك

آينه و پنجره اپتيكي براي ليزرهاي توان بالا

باريكه شكن طرح نقطه اي

مونوكروماتور موتورايز

اسپكترومتر دقيق

رفركتومتر (شكست سنج) دقيق

مايعات رسانا

ماژول ليزر

 

دستگاه هاي ميكروسمپلينگ

پمپ توربومولكولار

آشكارساز نشتي هليوم

سيستم اسپاترينگ (كندوپاش) سرعت بالا

سيستم پوشش دهي ضد انعكاس براي سلول هاي خورشيدي

سيستم بازرسي سلول هاي خورشيدي

كوره عمليات حرارتي در خلا

 

Edmund Optics

در سال ۱۹۴۲ يك عكاس آماتور به نام Norman W. Edmund در يافتن لنزهاي مورد نياز براي سرگرمي مورد علاقه اش دچار مشكل شد. اين منجر به تبليغ لنزهاي مخصوص عكاسي در مجلات مربوط به عكس توسط او شد. اين كار به قدري موفق بود كه Norman W. Edmund شركتي را به نام Edmund Scientific تاسيس كرد و به فروش المان هاي اپتيكي ارزان، قطعات اپتيكي مازاد جنگي و ابزار هاي علمي كم هزينه پرداخت.

شركت Edmund Scientific بخشي از پديده اي به نام war surplus بود كه پس از جنگ جهاني دوم اتفاق افتاد. در اين رخداد ارتش ايالات متحده به فروش گسترده ي قطعات و تجهيزات مازاد جنگي پرداخت. پيش از آن، فروش وسايل مازاد ارتش تنها به لباس ها محدود بود، اما در اين پديده مقادير بسيار بالايي از تجهيزات اپتيكي و الكترونيكي به فروش رسيد. شركت Edmund تنها فروشنده ي شناخته شده ي اين قطعات در آن زمان بود. هسته ي پيشنهادات ادموند به مشتريان قطعات مازاد جنگ بود. اين قطعات معمولا به صورت لنزهايي با قطر ۲٫۵ الي ۴٫۲۵ اينچ موجود بودند. بعدها ادموند كاتالوگ هايي را چاپ كرد كه آزمايش هاي قابل انجام با اين لنزها و روش ساخت تلسكوپ ها و ادوات اپتيكي توسط آن ها را توضيح مي داد.

پس از پرتاب ماهواره ي اسپوتنيك و با توجه به جو عمومي و علاقمندي به وجود آمده در مورد فضا، ادموند شروع به ايجاد خط توليد كاملي از تلسكوپ ها نمود. به تدريج زمينه هاي كاري ادموند در فيزيك، شيمي، ميكروسكوپي، الكترونيك و مترولوژي گسترش پيدا كرد. در دهه ي ۱۹۷۰ و با به مشكل خوردن مدل تجاري شركت ادموند، پسر Norman W. Edmund به نام Robert Edmund اين شركت را به دو بخش Edmund Scientifics و Edmund Optics تقسيم نمود. در حال حاضر شركت Edmund Optics توليد كننده ي طيف وسيعي از آينه هاي اپتيكي فلزي و دي الكتريك، فيلترهاي اپتيكي، انواع لنز، المان هاي قطبشگر، انواع ليزر، قطعات اپتومكانيك، جابجاگرها، منشورها، توري ها و باريكه شكن ها، انواع عينك ايمني، انواع ميكروسكوپ و … است.

 

Stanford Research Systems

شركت Stanford Research Systems توليد كننده ي دستگاه هاي تست و اندازه گيري عمومي است. اين شركت در سال ۱۹۸۰ تاسيس شده و به صورت خصوصي اداره مي شود و هيچگونه رابطه اي با دانشگاه استنفورد ندارد. بسياري از توليدات SRS در حوزه ي “بازيابي سيگنال” قرار مي گيرد. نمونه اي از توليدات اين شركت شامل: كنترلر هاي PID آنالوگ، كنترلرهاي دماي قابل برنامه ريزي، تقويت شونده قفل شونده (Lock-in amplifiers)، كنترلرهاي ليزر ديودي، پيش تقويت كننده هاي نويز پايين، منبع تغذيه هاي ولتاژ بالا، مولد موج و نوسان، شمارنده فركانس و … است.

 

Bruker

شركت Bruker توليد كننده ي  ابزارهاي علمي براي تحقيقات مولكولي و مواد، و همچنين براي صنعت و آناليز كاربردي است. فروش سالانه ي اين شركت معادل ۱٫۶ ميليارد دلار است و مقر آن در ايالت ماساپوست آمريكا قرار دارد. اين شركت در سال ۱۹۶۰ در كارلسروهه آلمان و توسط ۵ شريك تاسيس شد. يكي از شركا، پرفسور Günther Laukien استاد دانشگاه كارلسروهه بود. چون پرفسور Günther Laukien در زمان اشتغال به كار در دانشگاه اجازه ي تجاري سازي تحقيقات خود رو نداشت، شركت به نام يكي از شركا (Emil Bruker) نامگذاري شد. پس از آن شركت Bruker اقدام به توليد طيف سنج تشديد مغناطيسي هسته (NMR) و طيف سنج EMR نمود. در دهه ي ۱۹۶۰ كمپاني داراي ۶۰ نيروي كار بود و به سرعت پيشرفت مي كرد. يكي از موفقيت هاي اين شركت ساخت سيستم طيف سنج HFX 90 NMR بود كه تنها سيستم NMR استفاده كننده از ترانزيستورهاي نيمرسانا بود. در سال ۱۹۶۹ شركت Bruker اولين طيف سنج NMR تبديل فوريه ((Fourier transform NMR spectroscopy system (FT-NMR) را به بازار عرضه كرد. همچنين در دهه ۱۹۷۰ اين شركت اولين FT-NMR ابررسانا را معرفي نمود. بعدها محصولات اين شركت به MRI، FTIR و اسپكترومتر FT-Raman و همچنين اسپكترومترهاي جرمي گسترش پيدا كرد. در دهه ي ۱۹۷۰ اين شركت تلاش هاي زيادي جهت خريد شركت Oxford Instruments نمود، اما پس از يك دهه مذاكرات، اين تلاش ها بي نتيجه ماند. در سال ۱۹۹۷ بخش analytical X-ray شركت زيمنس توسط شركت Bruker خريداري گرديد.

Günther Laukien در سال ۱۹۹۷ چشم از جهان فرو بست و هم اكنون پسرش Frank D. Laukien مدير عامل اين شركت است.

 

Agilent

شركت Agilent در سال ۱۹۹۹ به عنوان زيرشاخه اي از شركت HP تاسيس شد. عرضه ي اوليه ي سهام اين شركت، بزرگترين عرضه در تاريخ دره ي سيليكون تا آن زمان بود. شركت Agilent توليدات و ارائه خدمات را در ۶ حوزه انجام مي دهد: غذا، محيط زيست و پزشكي قانوني، دارو، تشخيص، شيمي و انرژي، و تحقيقات علمي. اين شركت در بازه ي سال هاي ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ دستگاه هاي تست و اندازه گيري الكترونيكي را نيز توليد مي كرد، اما اين بخش از سال ۲۰۱۴ در قالب شركت جديد به نام Keysight به فعاليت ادامه مي دهد

محصولات اجيلنت:

الكتروفورز مويين

جذب اتمي

آناليز سلولي

FTIR

سيستم هاي فلوئورسنس

كروماتوگرافي گازي

كروماتوگرافي مايع

اسپكترومتري جرمي

اسپكتروفوتومترهاي UV-Vis-NIR

اسپكتروسكوپي اتمي پلاسماي جفت شده القايي

طيف‌سنجي جرمي پلاسماي جفت‌شده القايي

اسپكتروسكوپي مايكروويو گسيل اتمي پلاسما

اسپكتروسكوپي رامان

 

Horiba

شركت Horiba توليد كننده ي ژاپني دستگاه هاي دقيق اندازه گيري و آناليز است. اين شركت سازنده ي دستگاه هاي اندازه گيري و آناليز گاز خروجي از اگزوز اتوموبيل ها (با در اختيار داشتن ۸۰ درصد از بازار جهاني)، و همچنين دستگاه هايي با كاربردهاي محيط زيست، پزشكي و علمي است. هوريبا يكي از ۲۵ شركت برتر جهان در زمينه ساخت دستگاه هاي آناليز و علوم زندگي است.

 

Pfeiffer Vacuum

شركت Pfeiffer Vacuum يكي از توليد كنندگان با سابقه و قديمي تجهيزات خلا است. اين شركت با قدمتي ۱۲۵ ساله، انواع مختلفي از پمپ هاي خلا، سيستم هاي اندازه گيري و آناليز خلا، آشكارسازهاي نشتي، چمبرهاي خلا و … را توليد مي كند. مقر اين شركت در آلمان است.

 

CELESTRON

شركت سلسترون (celestron) يكي از بزرگترين سازندگان تلسكوپ، ميكروسكوپ و دوربين دو چشمي است. مقر اين شركت در كاليفرنياي آمريكا قرار دارد. سلسترون در ابتدا به عنوان بخشي از شركت Valor Electronics فعاليت مي كرد و بخش Astro-Optical نام داشت. مالك شركت Valor Electronics يعني Tom Johnson پس از ساخت يك تلسكوپ بازتابي ۶ اينچ براي پسرانش، اين بخش را ايجاد كرد. شركت سلسترون در سال ۱۹۶۴ اولين خط توليد انبوه تلسكوپ هاي اشميت – كسگرين را راه اندازي كرد و پس از آن به ارائه انواع مدل هاي تلسكوپ، ميكروسكوپ و دوربين دو چشمي پرداخته است.

 

SEKONIC

شركت sekonic ژاپن توليد كننده ي طيف وسيعي از دستگاه هاي اندازه گيري نور براي كاربردهاي عكاسي و فيلم برداري است. اين شركت در سال ۱۹۵۱ تاسيس شده و هم اكنون يكي از برترين برندهاي توليد كننده دستگاه نورسنج به حساب مي آيد. در فوريه ۱۹۸۴ دو مدل از نورسنج هاي اين شركت، يعني Digipro X-1 و L-518 توسط شاتل ناسا در ماموريت هاي فضايي مورد استفاده قرار گرفتند.

 

OLYMPUS

شركت المپيوس (OLYMPUS) توليد كننده ي ژاپني تجهيزات اپتيكي و تصوير برداري است. اين شركت در سال ۱۹۱۹ تاسيس شده است و ميكروسكوپ و دماسنج از تجهيزات توليدي اوليه توسط آن بوده است. شركت المپيوس ۷۰ درصد از بازار ۲٫۵ ميليارد دلاري فروش آندوسكوپ را در اختيار دارد.

 

Biosensing Instrument

شركت Biosensing Instrument يكي از توليد كنندگان پيشگام دستگاه هاي مبتني بر تشديد پلاسمون سطحي است. اين شركت در زمينه ساخت حسگر هاي پلاسموني براي موادي با فاز مايع و يا گار فعاليت مي كند. اولين ميكروسكوپ تشديد پلاسمون سطحي تجاري شده توسط شركت Biosensing Instrument به بازار عرضه شده است. مقر اين شركت در آمريكا قرار دارد.

 

Reichert Technologies

شركت Reichert Technologies  (بخش Life Science) يكي از زير مجموعه هاي شركت Reichert است كه وظيفه ي توسعه و ساخت سيستم هاي مبتني بر تشديد پلاسمون سطحي را بر عهده دارد. محصولاتش شركت Reichert به صورت كلي شامل انواع شكست سنج، پلاريمتر، چگالي سنج، بيلي روبينومتر (دستگاه اندازه گيري سطح بيلي روبين خون (عمل ايجاد زردي در نوزادان)) و حسگرهاي SPR است. در حال حاضر اين شركت متعلق به كمپاني بزرگ AMETEK است كه در زمينه ابزارهاي الكترونيكي و الكترومكانيكي فعاليت دارد.

 

Biacore

شركت Biacore يك شركت سوئدي توليد كننده ي محصولات در حوزه ي علوم زيستي است. اين شركت در سال ۲۰۰۶ توسط GE Healthcare خريداري شد. شركت Biacore متخصص اندازه گيري برهمكنش هاي بيومولكولي، شامل برهمكنش هاي پروتئين-پروتئين، برهمكنش مولكول هاي كوچك/پروتئين و … است. اين اندازه گيري ها توسط تكنولوژي تشديد پلاسمون سطحي كه روشي اپتيكي جهت آشكارسازي برهمكنش هاي بدون برچشب در زمان واقعي است، انجام مي گيرند. بيوسنسورهاي مبتني بر SPR مي توانند جهت تعيين غلظت فعال سازي و همچنين مشخصه يابي برهمكنش هاي مولكولي بر حسب وابستگي و كينتيك شيميايي مورد استفاده قرار گيرند. شركت Biacore در سال ۱۹۸۶ تاسيس شد و اولين سيستم تجاري شده ي SPR را در سال ۱۹۹۰ به بازار عرضه كرد.

 

gentec-EO

شركت gentec-EO داراي ۴۵ سال سابقه در توليد سنسورهاي توان و انرژي، آشكارسازهاي تراهرتز و فوتودتكتورهاي مختلف است. اين شركت در قلب هاب منطقه اي اپتيك شهر كبك در كانادا قرار دارد. شركت جنتك در گذشته در زمينه ساخت ليزرهاي مختلف نيز فعال بوده اما در حال حاضر تنها بر روي ساخت تجهيزات اندازه گيري ليزر تمركز كرده است. به عنوان مثال اولين دستگاه اندازه گيري انرژي ليزر ساخته شده در اين شركت، تنها براي مصارف داخلي و جهت اندازه گيري بر روي ليزر CO2 ساخته شده در آن، به مرحله توليد رسيده بود. مدت كوتاهي پس از آن، اين شركت اولين ژولمتر پيروالكتريك را به بازار عرضه كرد. همچنين اين شركت اولين توليد كننده ي دتكتورهاي توان و انرژي ليزر با تكنولوژي هاي ترموپيل و پيروالكتريك است. در دهه ۱۹۹۰ اين شركت دتكتورهاي سري W5 و W9 را با آستانه تخريب متوسط ۱۰۰kW/cm2 به بازار عرضه كرد. اين آشكارسازها هنوز بي رقيب هستند. در نهايت ادغام اين شركت با شركت Spectrum Detector Inc در سال ۲۰۱۲ اجازه ورود آن ها به حوزه ي درحال پيشرفت تراهرتز را فراهم كرد.

 

FLUKE

شركت Fluke يكي از زير مجموعه هاي شركت Fortive است. اين شركت در سال ۱۹۵۳ توسط John Fluke در آمريكا تاسيس شد و ساليان درازي به عنوان رقيب اصلي شركت HP در ساخت تجهيزات كاليبراسيون شناخته مي شد. اين شركت داراي توليدات متنوعي در زمينه تجهيزات تست الكترونيكي، شبكه، بيومديكال، دوربين هاي حرارتي (ترموگرافي) و … است.

 

اين شركت در سال ۱۹۵۳ توسط John Fluke در ايالت واشنگتن آمريكا تاسيس شد. شركت Fluke در زمينه ساخت برخي دستگاه ها با شركت هاي بزرگي نظير Hewlett-Packard رقابت سختي داشت. همچنين اين شركت در زمينه هايي مانند تجهيزات كاليبراسيون جزو پيشگامان جهاني بوده است. بين سال هاي ۱۹۷۵ الي ۱۹۸۵، شركت فلوك رشد ساليانه ي ۲۰ درصدي را تجربه كرد. هم اكنون بازار اين شركت به سه بخش Fluke Networks ، Fluke Biomedical و Fluke Calibration تقسيم مي شود.

محصولات فلوك:

آناليزور باتري

مولتي متر روميزي و ديجيتال

كلمپ متر

سيستم هاي داده برداري

ارت سنج

كاليبراسيون دما

كاليبراسيون الكتريكي

كاليبراسيون فشار

كاليبراسيون رطوبت

كاليبراسيون RF

كاليبراسيون جريان

دوربين فروسرخ (ترموگرافي) و دتكتور گاز

تستر عايق

فاصله سنج ليزري

پنجره IR

تراز ليزري

اسيلوسكوپ پرتابل

لاگر انرژي و توان

ترمومتر

 

دستگاه همراستاسازي (الاينمنت) ليزري

 

FLIR

شركت FLIR بزرگترين شركت تجاري متخصص در طراحي و توليد دوربين هاي تصويربرداري حرارتي است. اين شركت در سال ۱۹۷۸ در آمريكا تاسيس شد. شركت FLIR با درآمد ساليانه ي ۱٫۵ ميليارد دلار (سال ۲۰۱۴) داراي سهم بزرگي از فروش تجهيزات ترموگرافي در سطح دنيا است.

 

Newport

شركت آمريكايي Newport يكي از معتبرترين شركت هاي توليد كننده تجهيزات مرتبط با حوزه اپتيك، ليزر و فوتونيك است. اين شركت كه به عنوان زير مجموعه ي كمپاني بزرگ MKS Instruments در حال فعاليت است، به عنوان تامين كننده ي جهاني تجهيزات و سيستم هاي با تكنولوژي بالا براي مشترياني در حوزه تحقيقات علمي، ميكروالكترونيك، علوم زندگي و سلامت، توليدات صنعتي و بازارهاي امنيتي و دفاعي شناخته مي شود. نيوپورت در سال ۱۹۶۹ تاسيس شده و هم اكنون مالك شركت هايي نظير ILX Lightwave, New Focus, Oriel Instruments, Ophir, Optimet, Richardson Gratings, Spiricon, Spectra-Physics و Corion است. توليدات اين شركت در زمينه ميزهاي اپتيكي ضد ارتعاش، انواع ليزرها، انواع منابع نوري ناهمدوس، شبيه سازهاي خورشيدي، قطعات اپتومكانيك، المان هاي اپتيكي، جابجاگرهاي دستي و موتورايز و تجهيزات آناليز و آشكارسازي نور مانند پاورمتر و امرژي متر ليزر و بيم پروفايلر از كيفيت بسيار بالايي برخوردار است.

 

Ocean Optics

شركت اوشن اپتيك (Ocean Optics) يكي از معتبرترين توليد كنندگان طيف سنج هاي نوري در دنيا است. اسپكترومترهاي ساخت شركت Ocean Optics قابليت پيكربندي سفارشي پيش از تحويل را خواهد داشت. انواع اسپكترومترهاي مدولار، اسپكترومتر رامان، منابع نوري، فيبرها و پروب ها جزو محصولات اين شركت معتبر هستند. شركت اوشن اپتيكس در حدود ۲۵ سال سابقه فعاليت در حوزه ي اسپكتروسكوپي را در كارنامه خود ثبت كرده است و مقر آن در آمريكا قرار دارد.

 

Hamamatsu

شركت ژاپني Hamamatsu توليد كننده ي سنسورهاي نوري (شامل تيوب هاي فوتومولتي پلاير) منابع نوري الكتريكي و دستگاه كاربردي آن ها در علوم و پزشكي است. اين كمپاني توسط Heihachiro Horiuchi كه به عنوان پدر تلوزيون ژاپن شناخته مي شود تاسيس شد. سنسورهاي تصوير CCD ساخته شده توسط شركت هاماماتسو در تلسكوپ سوبارو و رصد خانه ملي ستاره شناسي ژاپن بكار گرفته شده اند. سنسورهاي ساخته شده توسط اين شركت به تاييد وجود بوزون هيگز در تحقيقاتي كه به جايزه نوبل سال ۲۰۱۳ منجر شد، كمك كردند. همچنين تيوب هاي فوتومولتي پلاير ساخته شده توسط اين كمپاني با بكارگيري در مجتمع آشكارسازي نوترينو Super-Kamiokande منجر به اثبات جرم دار بودن نوترينو شدند. اين كشف جايزه ي نوبل سال ۲۰۱۵ را از آن خود كرد.

 

JEOL

شركت JEOL يك توليد كننده ي عمده ي ميكروسكوپ هاي الكتروني و ديگر تجهيزات تحقيقاتي، دستگاه هاي صنعتي و وسايل پزشكي است. اين شركت داراي ۲۵ مجموعه و شركت تابعه است و مقر اصلي آن در توكيو، ژاپن قرار دارد. اين شركت در بين ۱۰ شركت برتر توليد كننده ي تجهيزات آناليز آزمايشگاهي قرار دارد. موسسان اين شركت يعني Kenji Kazato و Kazuo Ito پس از جنگ جهاني دوم و با همكاري تعدادي از دانشمندان ديگر ژاپني نمونه ي اوليه اي از يك ميكروسكوپ الكتروني از نوع ميدان مغناطيسي ساختند و در سال ۱۹۴۷ موفق به فروش آن به ميتسوبيشي شدند. پس از تاسيس يك شركت در سال ۱۹۴۹ با نام آزمايشگاه اپتيك الكتروني ژاپن (Nihon Denshi Kogaku Kenkyujo)، اولين ميكروسكوپ الكتروني عبوري (TEM) اين شركت در سال ۱۹۵۰ ساخته شد. اين شركت با توسعه ي محصولات خود، اولين دستگاه تشديد مغناطيسي هسته (NMR) ساخته شده در ژاپن را در سال ۱۹۵۶ رونمايي كرد. اين شركت در سال ۱۹۶۱ به JEOL تغيير نام داد و پس از آن در سال ۱۹۶۳ اولين اسپكترومتر جرمي خود را به بازار عرضه كرد. اين شركت در ادامه ي پيشرفت هاي خود در سال ۱۹۶۶ ميكروسكوپ الكتروني روبشي خود را به بازار معرفي نمود. همچنين اولين آناليزور آمينو اسيد دنيا در سال ۱۹۶۸ توسط اين شركت توليد شد.

هم اكنون شركت JEOL داراي ۴ بخش اصلي است:

✅ اپتيك الكتروني: توليد كننده ي ميكروسكوپ الكتروني روبشي، ميكروسكوپ الكتروني عبوري و ميكروسكوپ پروبي روبشي است.

✅ آناليز دستگاهي: توليد كننده ي اسپكترومتر جرمي و دستگاه هاي تشديد مغناطيسي هسته و تشديد اسپين الكترون است.

✅ دستگاه هاي صنعتي: پوشش دهنده ي ساخت دستگاه هايي با تمركز بر صنعت نيمرسانا مانند منابع پرتوي الكتروني و تفنگ هاي پلاسما است.

✅ پزشكي: توليد كننده ي دستگاه هاي آناليز اتوماتيك، تشخيص باليني و آناليزور آمينو اسيد است.

 

Thorlabs

شركت تورلبز (Thorlabs) يكي از بزرگترين توليد كننده هاي تجهيزات آزمايشگاهي اپتيك و فوتونيك است. مقر اصلي اين شركت در نيوتون، نيوجرسي است. اين شركت در سال ۱۹۸۹ توسط Alex Cable پايه گذاري شد و هم اكنون نيز توسط وي اداره مي شود. شركت تورلبز محصولات متنوعي را در حوزه هاي فيبر نوري، ليزر، ادوات اپتيكي، اپتومكانيك، آشكارسازي و آناليز پرتو، ميكروسكوپي، كنترل حركت، ايزولاسيون ارتعاش، منابع نوري ناهمدوس و چيدمان هاي آزمايشگاهي طراحي و توليد كرده است.

الكتروفيزيولوژي

تصويربرداري توموگرافي

اپتوژنتيك

ميكروسكوپ مولتي فوتون

ميكروسكوپ كونفوكال

سايتومتري اسكن ليزري

دوربين هاي تحقيقاتي

ميز اپتيكي پايه ثابت

ميز اپتيكي ضد ارتعاش اكتيو

ميز اپتيكي ضد ارتعاش پسيو

بردبورد اپتيكي

ميله و نگهدارنده ميله

پايه و گيره

لنز تيوب

سيستم هاي قفس اپتيكي

ريل اپتيكي

قطعات اپتومكانيكي مناسب خلا

براكت

نگهدارنده عدسي و آينه

نگهدارنده پلاريزور

نگهدارنده منشور

ديافراگم و روزنه

جك آزمايشگاهي

كيت قطعات اپتومكانيك

جابجاگر هاي خطي دستي

جابجاگرهاي خطي موتوردار

جابجاگرهاي چرخان دستي

جابجاگرهاي چرخان موتوردار

جابجاگرهاي چند محوره

جابجاگرهاي DC موتور، سروو موتور، استپ موتور و پيزو موتور

تنظيم كننده هاي پيزو الكتريك

لنز هاي تخت كوژ، دو كوژ، تخت كاو و دو كاو

لنز آسفريك

لنز آكروماتيك

لنز آكسيكون

لنز استوانه اي

ميكرولنز

لنز GRIN

آينه دي الكتريك پهن باند

آينه خط ليزري

آينه فوق سريع

آينه فلزي

آينه دايكروييك

آينه مقعر

آينه Off-Axis

آينه داغ و سرد

باريكه شكن هارمونيك Nd:YAG

فيلتر UV/VIS

فيلتر NIR

فيلتر IR

فيلتر ميانگذر

فيلتر تراهرتز

فيلتر ناچ

فيلتر بالا گذر

فيلتر پايين گذر

فيلتر فلوئورسنس

فيلتر ND

فيلتر فضايي

فيلتر رنگي

باريكه شكن صفحه اي

باريكه شكن مكعبي

باريكه شكن طرح نقطه اي

باريكه شكت Pellicle

باريكه شكن دايكروييك

باريكه شكن وابسته به قطبش

منشور راست گوشه

منشوره Roof

منشور گوه اي

منشور فرنل

قطبشگر جذبي

پلاريزور گلن تامسون

پلاريزور گلن تيلور

پلاريزور گلن ليزر

پنجره اپتيكي

توري هولوگرافيك

توري پراش

آبجكتيو ميكروسكوپ

فيبر نوري سينگل مد

فيبر نوري مولتي مد

باندل فيبر نوري

فيوژن اسپلايسر

ماژول ليزر ديودي

ليزر هليوم نئون

ليزر قابل تنظيم

ليزر فيبري

ليزر پالسي نانوثانيه

ليزر فمتوثانيه

ليزر حالت جامد

ليزر ديودي

ديود هاي نورگسيل

منبع نوري هالوژن تنگستن

پاورمتر ليزر

انرژي متر ليزر

دتكتور تقويت شده

دتكتور موقعيت

فوتومولتي پلاير تيوب

دوربين CCD و CMOS

شمارنده تك فوتون

دتكتور باياس شده

اسپكتروم آنالايزر تبديل فوريه اپتيكي

بيم پروفايلر

اسپكترومتر

تداخل سنج فيبري

تداخل سنج فابري پرو

دتكتور شك هارتمن

پلاريمتر

دستگاه اندازه گيري ضريب خاموشي

 

Nikon

شركت نيكون (Nikon) يك شركت چند مليتي است كه مقر آن در توكيو، ژاپن قرار دارد. توليدات شركت نيكون شامل انواع دوربين ها، لنز دوربين، انواع ميكروسكوپ نوري و دستگاه هاي اندازه گيري است. نيكون داراي واحد تحقيق و توسعه ي بسيار فعالي است كه در زمينه هاي موتورهاي التراسونيك، نورسنجي سه بعدي، مدارهاي پر سرعت و پردازنده هاي پر قدرت پيشتاز است. شركت نيكون از زمان تاسيس يعني سال ۱۹۱۷ تا پس از جنگ جهاني دوم، بر روي ساخت تجهيزات اپتيكي مورد استفاده در سيستم هاي نظامي متمركز بود، اما پس از آن بيشترين فعاليت اين شركت در زمينه تجهيزات غيرنظامي و تجاري متمركز شد. نيكون در ۱۵ سال اخير، به ساخت دستگاه‌هاي تصحيح عيوب انكساري چشم مانند ليزيك نيز اقدام نموده‌است.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۱۰:۰۶ توسط:اينفورتكس موضوع:

رفركتومتر اتوماتيك هولمارك مدل HO-AR-1700

رفركتومتر اتوماتيك هولمارك مدل HO-AR-1700 يك دستگاه تعيين ضريب شكست ديجيتال روميزي است. اين شكست سنج خودكار داراي دقت استثنايي، جبران خودكار دما، دامنه كاري گستره و عمليات اندازه گيري و راه اندازي ساده و سريع است. اين دستگاه داده هاي معتبر و دقيقي را براي طيف وسيعي از كاربردها ارائه مي دهد.
اندازه گيري شاخص انكسار آسان، سريع و غير مخرب است و مي تواند براي شناسايي و مشخص كردن مواد مورد استفاده قرار گيرد. نمونه بر روي منشور اندازه گيري قرار مي گيرد و توسط يك LED با طول موج ۵۸۹ نانومتر (Na D-line) مورد تابش قرار مي گيرد. خط سايه با يك CCD آرايه خطي با وضوح بالا تشخيص داده شده و از اين رو شاخص انكسار با استفاده از نرم افزار داخلي به دست مي آيد و نمايش داده مي شود. درجه Brix (با نماد Bx°) كه مقدار قند يك محلول آبي است، شايع ترين مقياس مورد استفاده براي مقادير رفركتومتر در اندازه گيري جامدات حل شده در آب است و اين مقادير را مستقيما به مقياس شاخص شكست تبديل مي كند. اصلاح يا كنترل دما در رفركتومتر ضروري است چرا كه ضريب شكست با دما تغيير مي كند. در رفركتومتر اتوماتيك هولمارك سيستم تصحيح دماي اتوماتيك براي محلول هاي داراي ساكارز در محدوده اي از دماها اعمال مي شود. همچنين يك سنسور دما جهت اندازه گيري دقيق دماي نمونه بكار گرفته شده است.
رفركتومتر اتوماتيك هولمارك مدل HO-AR-1700 در محدوده ي ضريب شكست ۱٫۳۲۰۰ الي ۱٫۷۰۰۰ قادر به اندازه گيري است و بنابراين توانايي آزمايش بر روي طيف وسيعي از نمونه ها را فراهم مي سازد. علاوه بر دقت يك رفركتومتر، يكي از عواملي كه بر روي دقت اندازه گيري ها موثر است، ميزان تميز بودن نگهدارنده ي نمونه قبل از انجام آزمايش است. در رفركتومتر HO-AR-1700 با طراحي يك سطح تخت و بدون گوشه با قابليت تميزكاري ساده، اين موضوع مدنظر قرار گرفته است.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۱۰:۰۴ توسط:اينفورتكس موضوع:

دوربين هاي ترموگرافي

مباني فيزيكي ترموگرافي مادون قرمز

ترموگرافي مادون قرمز (Infrared Thermography) مبتني بر پديده اي فيزيكي است كه بيان مي دارد هر جسمي با دماي بالاتر از صفر مطلق (۲۷۳٫۱۵- درجه سانتي گراد) تابش هاي الكترومغناطيسي از خود ساطع مي كند. رابطه ي واضحي بين سطح يك جسم و شدت و تركيب طيف ساطع شده از آن وجود دارد. با اندازه گيري شدت تابش هاي بدست آمده از يك جسم، دماي جسم به روشي غير تماسي قابل تشخيص است.

محدوده ي طيف الكترومغناطيسي

تابش فروسرخ قسمتي از طيف امواج الكترومغناطيسي است كه بلافاصله پس از نور قرمز با طول موج تقريبي ۷۶۰ نانومتر قرار دارد و به سمت طول موج هاي بالاتر (تا حدود ۱ ميلي متر) گسترش مي يابد. براي اندازه گيري دما، طول موج هاي تا ۲۰ ميكرون از اهميت بالايي برخوردار هستند.

كاربرد دوربين هاي ترموگرافي

به طور كلي تمامي عيوبي كه با اختلاف دما خود را آشكار مي كنند توسط دوربين هاي ترموگرافي قابل شناسايي هستند. به عنوان مثال مي توان به اين عيوب اشاره كرد:

شناسايي عيوب الكتريكي-برقي
  • اتصالات سست
  • خارج از سرويس بودن يك قطعه
  • اكسيداسيون
  • اضافه بار در يك مدار
  • افزايش حرارت
  • سوختن و يا بد كار كردن يك قطعه
شناسايي عيوب مكانيكي
  • شناسايي نا همراستايي شفت و كوپلينك
  • تنظيم نبودن تسمه و پولي
  • خرابي بيرينگ ها
  • ترك در فونداسيون ها
  • خرابي سيكلون ها و داكت ها
  • مشكلات احتمالي استاتور و روتور
بازرسي لوله ها و مخازن
  • شناسايي سطح سيال در مخازن
  • شناسايي خوردگي در لوله ها و مخازن
  • شناسايي رسوب در لوله ها و مخازن
  • گرفتگي در لوله ها و شير ها
  • بازرسي تله هاي بخار
بازرسي كوره ها
  • بررسي وضعيت ضخامت نسوز كوره
  • بررسي وضعيت توزيع دما در طول كوره
  • بررسي سلامت عايق كوره
بازرسي ساختمان ها
  • شناسايي نشتي ها و رطوبت در اماكن
  • بررسي سلامت پنجره هاي دو جداره
  • بررسي كيفيت عايق درزها و عدم عبور هوا از جداره ها
  • بررسي سلامت عايق هاي رطوبتي ديواره ها و پشت بام ها

همچنين از حوزه هاي كاربردي ديگر دوربين هاي ترموگرافي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

آتش نشاني و عمليات امداد و نجات پزشكي و دام پزشكي تحقيق و توسعه و كاربرهاي آزمايشگاهي حراست و بازرسي از اماكن مهم اتوماسيون شناسايي نشتي گاز ها

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۱۰:۰۳ توسط:اينفورتكس موضوع: